Snapchat idzie na wojnę z TikTokiem

Bloomberg

Amerykański serwis postanowił mocno powalczyć z TikTokiem i uruchamia platformę Spotlight. Użytkownicy mają wrzucać krótkie i zabawne klipy wideo, a firma do końca roku będzie wydawać aż milion dolarów dziennie na twórców najpopularniejszych treści.

Spotlight ma być integralną częścią Snapchata i pomóc przyciągnąć do aplikacji więcej użytkowników. Stałby się w ten sposób konkurencją dla TikToka. Spotlight ma być miejscem, gdzie będą wszystkie popularne i viralowe Snapy.

Nowa funkcja będzie wykorzystywać algorytm do polecania „najbardziej angażujących” postów do obejrzenia na podstawie zainteresowań użytkownika. Snapchat twierdzi, że funkcja ta obejmie osoby z „prywatnymi kontami osobistymi”, a także jej największe gwiazdy obecne na platformie. Jeśli akcja okaże się skuteczna, to zostanie przedłużona na 2021 rok.

CZYTAJ TAKŻE: Odrzucili zaloty Zuckerberga. Ich Snapchat zachwyca wynikami

Żeby zarobić w ramach Spotlight, trzeba będzie przesłać film na platformę, która zakwalifikuje go lub nie. To, ile film da zarobić jego twórcy, będzie zależało od skomplikowanego algorytmu, który będzie m.in. uwzględniać liczbę wyświetleń.

Snapchat nie podał jednak, na ile osób zostanie podzielony ten milion dolarów ani jakie mogą być maksymalne indywidualne zarobki. Żeby wziąć udział w Spotlight, użytkownicy muszą mieć ukończone 16 lat i przestrzegać wielu zasad dotyczących między innymi praw autorskich, sponsoringu oraz narkotyków i alkoholu. Platforma ma też zamiar moderować treści, uniemożliwiając publikowania czegoś, co jest niezgodne z regulaminem. Ma też wprowadzić zabezpieczenia, by zapobiec oszukiwaniu algorytmu.

CZYTAJ TAKŻE: Rywale TikToka rosną w siłę. Nowi gracze chcą przejąć jego klientów

Aplikacja powstała we wrześniu 2011 r. Pozwala na publikowanie zdjęć lub krótkich wideo, które znikają po pewnym czasie. Stworzyło ją dwóch studentów Uniwersytetu Stanforda – Evan Spiegel i Robert Murphy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Trump bije w Twittera. Jarzombek: przenieście siedzibę do nas

Twitter ma problemy w USA. Prezydent Donald Trump podpisał właśnie rozporządzenie, które może mieć ...

CD Projekt wchodzi w najnowszy projekt Google’a

„Cyberpunk 2077” zawita na Google Stadia — platformę umożliwiającą rozgrywkę na szerokiej gamie urządzeń ...

Gigant handlu rzuca wyzwanie Amazonowi. To już wojna cenowa

Od 15 września Walmart uruchomi nową ofertę subskrypcyjną Walmart+, która ma być poważną konkurencją ...

Szokujący wynik sondażu. Robot byłby najlepszym szefem

Prawie dwie trzecie pracowników na świecie twierdzi, że przełożonemu robotowi ufałoby bardziej niż swoim ...

Firmy szukają wsparcia ekspertów od chmury

Usługi w chmurze należą do najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów polskiego rynku IT – ...

Polski blockchain szuka szans za granicą

Brak przepisów regulujących nowatorską technologię sprawia, że rodzime startupy w poszukiwaniu stabilności regulacyjnej jadą ...