Reklama

Facebook oszukiwał na reklamach. Ujawnione szokujące maile

Firma od lat wiedziała, że narzędzia do szacowania liczby osób, do których docierają prowadzone na platformie kampanie są, delikatnie mówiąc, niedokładne.

Publikacja: 18.02.2021 19:50

Facebook oszukiwał na reklamach. Ujawnione szokujące maile

Foto: Bloomberg

Nowe informacje w sprawie pojawiły się w związku z ujawnieniem wielu wewnętrznych maili, zebranych w ramach jednego z postępowań sądowych wobec Facebooka. Wynika z nich, że już w 2017 r. dyrektor operacyjna Sheryl Sandberg wiedziała od lat, że występują problemy z bezpłatnym narzędziem do planowania reklam, które firma oferuje marketerom, aby wyświetlić szacunki liczby osób, do których może dotrzeć kampania. Już wtedy menedżer produktu Facebooka dla narzędzia „potencjalnego zasięgu” ostrzegł, że firma zarabia na „błędnych danych”, których „nigdy nie powinna mieć”.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Popłoch w kampusie Google. Nieproszeni „goście” w nowojorskich biurach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Globalne Interesy
Zaskakujący wynik giełdowego eksperymentu z AI. Który bot najlepiej pomnożył kapitał?
Globalne Interesy
Sprzedaż iPhone’a 17 niespodziewanie bije rekordy. Chiny przyszły z odsieczą
Globalne Interesy
Będziemy pracować tylko trzy dni w tygodniu. Powód jest jeden
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Złowieszcza prognoza. Ekspansja AI to bezrobocie i narodziny „trwałej klasy niższej”
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama