Gigant na rynku nawigacji otwiera fabrykę w Polsce

Bloomberg

Garmin, firma działająca w branży nawigacji GPS oraz tzw. technologii ubieralnych (produkuje m.in. inteligentne opaski i smartwatche), ruszy pod Wrocławiem z produkcją systemów informacyjno-rozrywkowych dla producentów samochodów.

To pierwszy taki obiekt w Europie. Urządzenia z polskiej fabryki mają trafiać do klientów z branży motoryzacyjnej w całym regionie.

Garmin Wroclaw – tak nazywa się spółka kierująca właśnie otwartą fabryką, z której zaawansowane rozwiązania OEM (ang. Original Equipment Manufacturer) trafią do europejskich odbiorców – wybudowała zakład o powierzchni blisko 30 tys. m kw.

Obiekt zlokalizowany jest w Sergo Logistics Park Wrocław, w pobliżu skrzyżowania autostrad A4 i A8. – Dzięki pobliskim autostradom i lotnisku oraz możliwości współpracy z wysoko wykwalifikowaną kadrą, Wrocław jest idealną lokalizacją dla pierwszego w Europie zakładu produkcyjnego skupiającego się na obsłudze naszych klientów motoryzacyjnych z całego regionu. Przed podjęciem decyzji o ulokowaniu inwestycji pod Wrocławiem, prowadziliśmy szeroko zakrojone poszukiwania odpowiedniego miejsca w całej Europie – mówi Sean Biddlecombe, dyrektor zarządzający Garmin EMEA.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucja w nawigacji. Pomogą zwykłe światła

W tym roku rozpocznie się prototypowa produkcja, a następnie z linii produkcyjnej zjadą pierwsze produkty konsumenckie. Pierwsze gotowe do użycia systemy elektronicznych urządzeń dla pojazdów spodziewane są rok później – w 2022 r. Aktualnie zakład przygotowuje się do jak najszybszego uruchomienia procesu produkcji, prowadząc rekrutację inżynierów procesowych, techników i operatorów montażu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Warszawska giełda przetestuje blockchain

GPW zapowiada inwestycje w technologię rozproszonych rejestrów. Ma być jak poligon doświadczalny tego typu ...

Nowy król trawników: robot, który oszczędzi kwiatka

iRobot, producent autonomicznych odkurzaczy Roomba, po ich sukcesie wprowadza na rynek robota koszącego. Jest ...

Samsung ma problem. Sprzedaż i zyski runęły

Nie tylko Apple nie zaliczy minionego kwartału do udanych. Koreański konkurent podał swoje wyniki ...

Koronawirus napompował gigantów e-commerce. Niebywałe wyceny

Ceny akcji firm specjalizujących się w e-zakupach jak Amazon czy Shopify odnotowują w ostatnich ...

Netflix zaskoczył. Testuje… klasyczną telewizję

Największa światowa platforma streamingowa, rozpoczęła we Francji testowanie kanału telewizji linearnej. Usługa Direct przypomina ...

Polska w ogonie robotyzacji. Dlaczego jest tak źle?

Robotyzacja, automatyzacja oraz internet rzeczy i sztuczna inteligencja zmienią przemysł. Ale Polska potrzebuje strategii ...