Francuski urząd ds. konkurencji, otwierając postępowanie twierdził, że serwer reklamowy Google zapewnił internetowemu domowi aukcyjnemu reklam przewagę w aukcjach reklamowych. W efekcie jej klienci stali na uprzywilejowanej pozycji i wybierali ofertę Google jako główny cel swoich budżetów na reklamę cyfrową.

CZYTAJ TAKŻE: Potężna kara dla Google. Za… auta elektryczne

Obecna umowa Google z urzędem ochrony konkurencji rozwiązuje skargę dotyczącą taktyk firmy w zakresie reklamy cyfrowej, jednak Alphabet Inc., właściciel Google, zgodził się zapłacić grzywnę w wysokości prawie 270 mln dol. w ramach ugody. Porozumienie z francuskimi organami regulacyjnymi to jedna z pierwszych na świecie spraw antymonopolowych, w której stwierdzono, że firma technologiczna nadużywała swojej wiodącej roli w sektorze reklamy cyfrowej.

Francuski urząd ds. konkurencji poinformował w poniedziałek, że oprócz nałożenia grzywny zaakceptował zaproponowane przez Google zobowiązania do rozstrzygnięcia sprawy, które obejmują obietnice ułatwienia konkurentom korzystania z jego narzędzi reklamowych online.

Urząd zarzucił również inne formy autopreferowania narzędzi technologii reklamowych Google, w tym oferowanie przez AdX lepszych opcji związanych z DoubleClick for Publishers. Jak podały francuskie władze zobowiązania Google będą wiążące przez trzy lata.