Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie tylko Netflix i Disney. Już 200 firm walczy z zakazami aborcji

Kontrowersyjne przepisy w kolejnych stanach USA wzbudzają opór środowisk biznesowych. Protestują m.in. znane firmy medialne i technologiczne.

Publikacja: 12.06.2019 12:48

Protesty w stanie Georgia przeciw zaostrzeniu prawa antyaborcyjnego

Protesty w stanie Georgia przeciw zaostrzeniu prawa antyaborcyjnego

Foto: Bloomberg

W ostatnich miesiącach kilka amerykańskich stanów wprowadziło kontrowersyjne przepisy (tzw. ustawy o biciu serca – heartbeat bills) w praktyce zakazujące jakiejkolwiek formy aborcji. Wzbudziło to protesty nie tylko środowisk kobiecych i liberalnych, ale także środowisk biznesowych. Uchwalenie zakazu aborcji w Georgii spowodowało, na przykład, publiczne oświadczenie niektórych gigantów medialnych, w których firmy poinformowały, że jeżeli zakaz wejdzie w życie, to zastanowią się nad bojkotem stanu. Wśród korporacji zastanawiających się nad wycofaniem się z kręcenia filmów w tym stanie jest znany z przywiązania do rodzinnych wartości Disney.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Globalne Interesy
Elon Musk szykuje „najbardziej pamiętną premierę w historii”. Latająca Tesla?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Globalne Interesy
Jak Nvidia wygrała boom AI. Jej szef to niezwykle barwna postać
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama