Snap nie dał się Facebookowi. Aplikacja odzyskuje siły

Snap (dawniej Snapchat) miał był łatwo zjedzony przez należącego do Facebooka Instagrama, a jednak wyniki za III kw. pokazują, że założona przez Evana Spiegela firma ma się coraz lepiej, szybko zwiększając przychody.

Publikacja: 23.10.2019 13:44

Snap nie dał się Facebookowi. Aplikacja odzyskuje siły

Foto: Bloomberg

Zaprezentowała właśnie bardzo dobre wyniki za minione trzy miesiące. O 7 mln wzrosła liczba dziennych użytkowników aplikacji, dzięki czemu Snapa każdego dnia otwiera 210 mln osób. Przychody spółki wyniosły 416 mln dol., osiągając imponujący wzrost rok do roku – spółka poprawiła bowiem wyniki z 2018 r. o połowę. Konsekwentnie spada również strata netto. W III kw. wyniosła ona 227 mln dol. wobec 255 mln dol. w II kw. Rok do roku strata netto pomniejszyła się o 98 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Snapchat notuje rekordowe wyniki. Skąd taki renesans aplikacji?

Firmie pomogło m.in. wprowadzenie viralowych filtrów, które świetnie przyjęły się wśród użytkowników i zachęciły nowych użytkowników do korzystania z aplikacji.

Wzrosła zwłaszcza aktywność użytkowników, którzy dodawali materiały do swoich Stories. To zazwyczaj filmy lub zdjęcia, których ważność wynosi dobę, a po tym czasie znikają. Funkcjonalność tę przejął Instagram, wykupiona przez Marka Zuckerberga platforma i główny konkurent Snapa. Doprowadziło to do jego problemów.

CZYTAJ TAKŻE: Handlarze broni reklamują ją i sprzedają przez… Snapchata

Funkcja Stories oraz Discovery (odkryj) są dla Snapa kluczowe pod kątem wpływów reklamowych. Czas użytkowników spędzony w funkcji Discovery wzrósł o 40 proc. rok do roku, podaje serwis TechCrunch.

W IV kw. Snap planuje zwiększyć dzienną liczbę użytkowników do 215 mln, przychody zaś mają plasować się między 540 a 560 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Instagram skażony przez pornograficzne boty

Aplikacja została uruchomiona we wrześniu 2011 r. Pozwala na publikowanie zdjęć lub krótkich wideo, które znikają po pewnym czasie. Stworzyło ją dwóch studentów z Uniwersytetu Stanforda – Evan Spiegel i Robert Murphy. Ten pierwszy jest prezesem spółki, a jego majątek jest wyceniany na 3 mld dol.

Zaprezentowała właśnie bardzo dobre wyniki za minione trzy miesiące. O 7 mln wzrosła liczba dziennych użytkowników aplikacji, dzięki czemu Snapa każdego dnia otwiera 210 mln osób. Przychody spółki wyniosły 416 mln dol., osiągając imponujący wzrost rok do roku – spółka poprawiła bowiem wyniki z 2018 r. o połowę. Konsekwentnie spada również strata netto. W III kw. wyniosła ona 227 mln dol. wobec 255 mln dol. w II kw. Rok do roku strata netto pomniejszyła się o 98 mln dol.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Szefował badaniom nad ChatGPT w OpenAI. Teraz chce zbudować jego „zabójcę”
Globalne Interesy
Nowa najcenniejsza firma na świecie. Microsoft zdetronizowany
Globalne Interesy
Elon Musk znów miesza w X. Czy ta zmiana nie zdenerwuje użytkowników?
Globalne Interesy
Intel kasuje gigantyczną inwestycję. Co z opóźnioną budową fabryki w Polsce?
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Globalne Interesy
Elon Musk skapitulował w wojnie o sztuczną inteligencję. Pogrążyły go maile
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży