Snap nie dał się Facebookowi. Aplikacja odzyskuje siły

Snap (dawniej Snapchat) miał był łatwo zjedzony przez należącego do Facebooka Instagrama, a jednak wyniki za III kw. pokazują, że założona przez Evana Spiegela firma ma się coraz lepiej, szybko zwiększając przychody.

Publikacja: 23.10.2019 13:44

Snap nie dał się Facebookowi. Aplikacja odzyskuje siły

Foto: Bloomberg

Zaprezentowała właśnie bardzo dobre wyniki za minione trzy miesiące. O 7 mln wzrosła liczba dziennych użytkowników aplikacji, dzięki czemu Snapa każdego dnia otwiera 210 mln osób. Przychody spółki wyniosły 416 mln dol., osiągając imponujący wzrost rok do roku – spółka poprawiła bowiem wyniki z 2018 r. o połowę. Konsekwentnie spada również strata netto. W III kw. wyniosła ona 227 mln dol. wobec 255 mln dol. w II kw. Rok do roku strata netto pomniejszyła się o 98 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Snapchat notuje rekordowe wyniki. Skąd taki renesans aplikacji?

Firmie pomogło m.in. wprowadzenie viralowych filtrów, które świetnie przyjęły się wśród użytkowników i zachęciły nowych użytkowników do korzystania z aplikacji.

Wzrosła zwłaszcza aktywność użytkowników, którzy dodawali materiały do swoich Stories. To zazwyczaj filmy lub zdjęcia, których ważność wynosi dobę, a po tym czasie znikają. Funkcjonalność tę przejął Instagram, wykupiona przez Marka Zuckerberga platforma i główny konkurent Snapa. Doprowadziło to do jego problemów.

CZYTAJ TAKŻE: Handlarze broni reklamują ją i sprzedają przez… Snapchata

Funkcja Stories oraz Discovery (odkryj) są dla Snapa kluczowe pod kątem wpływów reklamowych. Czas użytkowników spędzony w funkcji Discovery wzrósł o 40 proc. rok do roku, podaje serwis TechCrunch.

W IV kw. Snap planuje zwiększyć dzienną liczbę użytkowników do 215 mln, przychody zaś mają plasować się między 540 a 560 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Instagram skażony przez pornograficzne boty

Aplikacja została uruchomiona we wrześniu 2011 r. Pozwala na publikowanie zdjęć lub krótkich wideo, które znikają po pewnym czasie. Stworzyło ją dwóch studentów z Uniwersytetu Stanforda – Evan Spiegel i Robert Murphy. Ten pierwszy jest prezesem spółki, a jego majątek jest wyceniany na 3 mld dol.

Zaprezentowała właśnie bardzo dobre wyniki za minione trzy miesiące. O 7 mln wzrosła liczba dziennych użytkowników aplikacji, dzięki czemu Snapa każdego dnia otwiera 210 mln osób. Przychody spółki wyniosły 416 mln dol., osiągając imponujący wzrost rok do roku – spółka poprawiła bowiem wyniki z 2018 r. o połowę. Konsekwentnie spada również strata netto. W III kw. wyniosła ona 227 mln dol. wobec 255 mln dol. w II kw. Rok do roku strata netto pomniejszyła się o 98 mln dol.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Spóźniony Apple gra ostro. Podbiera pracowników konkurencji i buduje własną AI
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił