Reklama

Francja na wojnie z Google. Wydawcy górą

Krajowy urząd antymonopolowy FCA polecił największej wyszukiwarce, aby dzieliła się z wydawcami i agencjami informacyjnymi przychodami z reklam.

Publikacja: 09.04.2020 16:01

Francja na wojnie z Google. Wydawcy górą

Foto: Cyril Marcilhacy/Bloomberg

Francja jako pierwsza wprowadziła unijną dyrektywę o prawach autorskich, która zawiera mechanizmy dzielenia się przychodami z reklam internetowych z dostarczycielami treści jak wydawcy gazet. Art. 15 unijnej dyrektywy ma umożliwić prasie pobieranie pieniędzy od platform takich jak Google czy sieci społecznościowe np. Facebook. Google już we wrześniu 2019 r. zapowiedział, że nie zamierza płacić za to, że dany artykuł pojawia się na wyszukiwarce. – Sprzedajemy reklamy, a nie wyniki wyszukiwania, a każda reklama w Google jest wyraźnie oznaczona – napisał na blogu wiceprezes Richard Gingras.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Globalne Interesy
Telekomunikacja kręgosłupem cyfrowej przyszłości. Europa chce postawić na gigantów
Reklama
Reklama