Francja na wojnie z Google. Wydawcy górą

Krajowy urząd antymonopolowy FCA polecił największej wyszukiwarce, aby dzieliła się z wydawcami i agencjami informacyjnymi przychodami z reklam.

Publikacja: 09.04.2020 16:01

Francja na wojnie z Google. Wydawcy górą

Foto: Cyril Marcilhacy/Bloomberg

Francja jako pierwsza wprowadziła unijną dyrektywę o prawach autorskich, która zawiera mechanizmy dzielenia się przychodami z reklam internetowych z dostarczycielami treści jak wydawcy gazet. Art. 15 unijnej dyrektywy ma umożliwić prasie pobieranie pieniędzy od platform takich jak Google czy sieci społecznościowe np. Facebook. Google już we wrześniu 2019 r. zapowiedział, że nie zamierza płacić za to, że dany artykuł pojawia się na wyszukiwarce. – Sprzedajemy reklamy, a nie wyniki wyszukiwania, a każda reklama w Google jest wyraźnie oznaczona – napisał na blogu wiceprezes Richard Gingras.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Globalne Interesy
Barbie jak laleczka Chucky? Zabawkowy gigant wprowadza sztuczną inteligencję
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg zawiedziony swoją AI. Teraz chce zbudować „superinteligencję”
Globalne Interesy
„Płynne szkło” i rewolucyjne zmiany w numeracji. Apple zaskoczył
Globalne Interesy
W Los Angeles protestujący niszczą autonomiczne taksówki. Czym są pojazdy Waymo?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Globalne Interesy
Grozi nam apokalipsa na rynku pracy. Ale nie to jest najgorsze