Właściciel brytyjskiego tabloidu pozwał Google’a za manipulacje

Associated Newspapers, właściciel brytyjskiego tabloida „Daily Mail’’ oraz serwisu internetowego MailOnline pozwał w USA koncern Google’a, zarzucając mu manipulację wynikami wyszukiwań w internecie.

Publikacja: 22.04.2021 08:26

Właściciel brytyjskiego tabloidu pozwał Google’a za manipulacje

Foto: Bloomberg

Wydawca twierdzi, iż Google gorzej traktuje linki do jego internetowych publikacji niż innych mediów. Ma to być swoista kara za sprzedaż zbyt małej przestrzeni reklamowej na rynku amerykańskiego giganta – podaje BBC. Jako dowód Associated Newspapers wskazał rzekome ignorowanie jego niedawnych internetowych publikacji dotyczących brytyjskiej rodziny królewskiej w wynikach wyszukiwania.

Podobnie było w przypadku afery z dziennikarzem Piersem Morganem, który niepochlebnie wypowiadał się na temat wywiadu z księżną Sussex przeprowadzonego przez Oprah Winfrey. Według właściciela tabloidu brytyjscy internauci częściej widzieli artykuły o Morganie produkowane przez mniejsze, regionalne gazety niż Daily Mail, które „żyło” tym tematem przez wiele dni.

CZYTAJ TAKŻE: Sąd: Google kłamało w sprawie zbierania danych

Zdaniem Petera Wrighta, wydawcy Mail on Sunday zachowanie Google jest ewidentne i „antykonkurencyjne”. Zdaniem Associated Newspapers Google spycha na niższe pozycje w swojej wyszukiwarce artykuły wydawców, których strony internetowe przynoszą niższe dochody z reklam. Chodzi o wyświetlane na stronach artykułowych reklamy dostarczane przez Google Ads.

Google twierdzi, że zarzuty są nieuzasadnione. Rzeczniczka prasowa koncernu zapewniła, że wydawca „Daily Mail” działa w identycznym środowisku, jak wszystkie inne strony. A na portalu pojawiają się reklamy także od innych dostawców, takich jak Amazon, czy Verizon.

Witryna MailOnline jest jedną z najczęściej odwiedzanych witryn internetowych na świecie. Tylko w Stanach Zjednoczonych miesięcznie odwiedza ją 75 milionów unikalnych użytkowników.

Wydawca twierdzi, iż Google gorzej traktuje linki do jego internetowych publikacji niż innych mediów. Ma to być swoista kara za sprzedaż zbyt małej przestrzeni reklamowej na rynku amerykańskiego giganta – podaje BBC. Jako dowód Associated Newspapers wskazał rzekome ignorowanie jego niedawnych internetowych publikacji dotyczących brytyjskiej rodziny królewskiej w wynikach wyszukiwania.

Podobnie było w przypadku afery z dziennikarzem Piersem Morganem, który niepochlebnie wypowiadał się na temat wywiadu z księżną Sussex przeprowadzonego przez Oprah Winfrey. Według właściciela tabloidu brytyjscy internauci częściej widzieli artykuły o Morganie produkowane przez mniejsze, regionalne gazety niż Daily Mail, które „żyło” tym tematem przez wiele dni.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Nowa, darmowa wersja ChatGPT bije rekordy zainteresowania. Skok o 5 tys. proc.
Globalne Interesy
Microsoft pokazał nowatorskie komputery AI. Ostra krytyka ze strony Elona Muska
Globalne Interesy
Polska zbuduje „żelazną kopułę". Ogromny kredyt na zakup satelitów
Globalne Interesy
Rewolucja w firmie, która stworzyła ChatGPT. Polak objął kluczową funkcję
Globalne Interesy
ChatGPT mocno przyspiesza. Tymczasem konkurencja w AI ma poważne problemy