Booking.com naciskał na hotelarzy w sprawie cen. Jest oskarżenie

Federalna Służba Antymonopolowa (FAS) oskarżyła Booking.com o nielegalne naciski na rosyjskich hotelarzy, aby ci stosowali jednakowe ceny bez względu na sposób rezerwacji.

Publikacja: 22.12.2020 12:54

Booking.com naciskał na hotelarzy w sprawie cen. Jest oskarżenie

Foto: Bloomberg

Według agencji Reuters FAS od roku prowadziła dochodzenie. Okazało się, że serwis naciskał na właścicieli hoteli i pensjonatów w Rosji, by ujednolicili ceny noclegów, tak by zarówna na stronach konkurencyjnych jak i na Booking.com były dokładnie takie same stawki. Serwis chciał, by ceny oferowane bezpośrednio przez hotele i pensjonaty były takie same jak na stronie booking.com.

Zdaniem FAS portal wykorzystywał dominującą pozycję na rynku, wymuszając na hotelarzach stosowanie określonych cen, a przez to tracili klienci, którzy płacili drożej i zostali pozbawieni konkurencyjnych ofert lub promocji. „Firma nadużyła swojej dominującej pozycji na rynku” – napisano w oświadczeniu FAS.

Zazwyczaj rezerwacja poprzez platformę jest nieco droższa niż bezpośrednio w hotelu z uwagi na prowizję dla pośrednika.

CZYTAJ TAKŻE: Zapłacisz okiem w hotelu. Rozwiązanie Wrocławian pierwsze na świecie

Holenderskiej spółce grozi kara finansowa w wysokości od 1 do nawet 15 proc. rocznego przychodu.

Booking.com poinformował agencję Reuters, że jest rozczarowany decyzją, ale planuje dalsze wspieranie swoich partnerów w Rosji i nie zamierza ograniczać swojej działalności w tym kraju. Przeciwnie chce się przyczynić o odbudowy ruchu turystycznego po pandemii koronawirusa.

Według agencji Reuters FAS od roku prowadziła dochodzenie. Okazało się, że serwis naciskał na właścicieli hoteli i pensjonatów w Rosji, by ujednolicili ceny noclegów, tak by zarówna na stronach konkurencyjnych jak i na Booking.com były dokładnie takie same stawki. Serwis chciał, by ceny oferowane bezpośrednio przez hotele i pensjonaty były takie same jak na stronie booking.com.

Zdaniem FAS portal wykorzystywał dominującą pozycję na rynku, wymuszając na hotelarzach stosowanie określonych cen, a przez to tracili klienci, którzy płacili drożej i zostali pozbawieni konkurencyjnych ofert lub promocji. „Firma nadużyła swojej dominującej pozycji na rynku” – napisano w oświadczeniu FAS.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ludzie wyginą jak dinozaury? Powstaje system obrony przed kosmicznym zagrożeniem
Globalne Interesy
CrowdStrike zablokował systemy Microsoft. Potężna awaria na całym świecie
Globalne Interesy
OpenAI rozpoczyna wojnę, wprowadzając nowy model ChatGPT. Jest tańszy i szybszy
Globalne Interesy
Elon Musk zabiera swoje firmy z Kalifornii. Podał szokujący powód
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Globalne Interesy
Rosyjski gigant ucieka z USA. Niedostępne oprogramowanie i zwolnienia pracowników