Reklama
Rozwiń
Reklama

Facebook reaguje na kryzys wizerunkowy. Uczy pracowników, co mówić

Gigant internetu poinstruował swoich pracowników, jak rozmawiać ze znajomymi i bliskimi o firmie w następstwie sensacyjnego przesłuchania sygnalistki Frances Haugen w Kongresie – informuje dziennik „The New York Times”.

Publikacja: 11.10.2021 20:30

Sygnalistka Frances Haugen

Sygnalistka Frances Haugen

Foto: PAP/EPA

Była pracownica Facebooka Frances Haugen zeznawał przed Kongresem w zeszłym tygodniu, mówiąc senatorom, że firma stawia zysk przed ludźmi i ignoruje szkody wyrządzone przez jej algorytmy. Dziennik pisze o wewnętrznej notatce, która jest rozpowszechniana wśród pracowników przez kadrę kierowniczą. Mówi, jak powinni reagować, gdy „przyjaciele i rodzina zadają pytania dotyczące ostatnich wydarzeń”.

Notatka zawierał listę punktów do rozmów, w tym zaprzeczenie, jakoby firma stawiała zysk ponad bezpieczeństwo na swojej platformie. Kolejnym punktem rozmów było to, jak firma sama wezwała rząd do regulacji.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Globalne Interesy
Szef Nvidii ostrzega: Chiny mogą wygrać wyścig o sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Globalne Interesy
Ten model AI sfabrykował zarzuty i oskarżył polityka. Gigant musiał się ugiąć
Globalne Interesy
Firmy już zwalniają pracowników. „Ojciec chrzestny AI” ostrzega, że nie ma innego wyjścia
Globalne Interesy
Elon Musk szykuje „najbardziej pamiętną premierę w historii”. Latająca Tesla?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Globalne Interesy
Jak Nvidia wygrała boom AI. Jej szef to niezwykle barwna postać
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama