Reklama

Facebook reaguje na kryzys wizerunkowy. Uczy pracowników, co mówić

Gigant internetu poinstruował swoich pracowników, jak rozmawiać ze znajomymi i bliskimi o firmie w następstwie sensacyjnego przesłuchania sygnalistki Frances Haugen w Kongresie – informuje dziennik „The New York Times”.

Publikacja: 11.10.2021 20:30

Sygnalistka Frances Haugen

Sygnalistka Frances Haugen

Foto: PAP/EPA

Była pracownica Facebooka Frances Haugen zeznawał przed Kongresem w zeszłym tygodniu, mówiąc senatorom, że firma stawia zysk przed ludźmi i ignoruje szkody wyrządzone przez jej algorytmy. Dziennik pisze o wewnętrznej notatce, która jest rozpowszechniana wśród pracowników przez kadrę kierowniczą. Mówi, jak powinni reagować, gdy „przyjaciele i rodzina zadają pytania dotyczące ostatnich wydarzeń”.

Notatka zawierał listę punktów do rozmów, w tym zaprzeczenie, jakoby firma stawiała zysk ponad bezpieczeństwo na swojej platformie. Kolejnym punktem rozmów było to, jak firma sama wezwała rząd do regulacji.

Pracownicy Facebooka są podzieleni co do tego, czy Haugen przedstawiła rzetelną relację o firmie. Według dziennikarzy NYT na forach internetowych jedni twierdzą, że Haugen „mówi rzeczy, które wiele osób tutaj mówi od lat”, podczas gdy inni twierdzą, że nie ma wiedzy na niektóre z tematów, o których mówiła.

Czytaj więcej

Dziennikarskie śledztwo. Grunty w Amazonii sprzedawane przez Facebooka

Według gazety instrukcja wewnętrzna nakazuje pracownikom Facebooka powstrzymanie się od krytyki samej Haugen i atakowania jej.

Reklama
Reklama

Według "New York Times" prezes Facebooka Mark Zuckerberg miał spędzić ponad 20 minut na sesji pytań i odpowiedzi z pracownikami koncernu, podczas której wyjaśniał kwestię zeznań Haugen, nie wymieniając jej jednak z nazwiska. Gazeta dotarła do nagrania dźwiękowego z sesji, podczas której Zuckerberg twierdzi m.in., że niektóre z tez głoszonych przez Haugen np. na temat polaryzacji społecznej wywoływanej przez Facebooka są "całkiem łatwe do obalenia".

W oficjalnym stanowisku Mark Zuckerberg ka po zeznaniach Haugen powiedział, że przedstawiła „fałszywą narrację” na temat jego firmy.

Globalne Interesy
Bunt przeciw blokadom producentów. Fulu rzuca wyzwanie gigantom
Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Globalne Interesy
„Najbardziej szalony giełdowy debiut w historii”. SpaceX Muska będzie wart biliony dolarów?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Globalne Interesy
Makijaż, dorysowane wąsy i VPN. Młodzi Australijczycy łamią zakaz social mediów
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama