Reklama
Rozwiń

Facebook reaguje na kryzys wizerunkowy. Uczy pracowników, co mówić

Gigant internetu poinstruował swoich pracowników, jak rozmawiać ze znajomymi i bliskimi o firmie w następstwie sensacyjnego przesłuchania sygnalistki Frances Haugen w Kongresie – informuje dziennik „The New York Times”.

Publikacja: 11.10.2021 20:30

Sygnalistka Frances Haugen

Sygnalistka Frances Haugen

Foto: PAP/EPA

Była pracownica Facebooka Frances Haugen zeznawał przed Kongresem w zeszłym tygodniu, mówiąc senatorom, że firma stawia zysk przed ludźmi i ignoruje szkody wyrządzone przez jej algorytmy. Dziennik pisze o wewnętrznej notatce, która jest rozpowszechniana wśród pracowników przez kadrę kierowniczą. Mówi, jak powinni reagować, gdy „przyjaciele i rodzina zadają pytania dotyczące ostatnich wydarzeń”.

Notatka zawierał listę punktów do rozmów, w tym zaprzeczenie, jakoby firma stawiała zysk ponad bezpieczeństwo na swojej platformie. Kolejnym punktem rozmów było to, jak firma sama wezwała rząd do regulacji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię