Reklama

Facebook reaguje na kryzys wizerunkowy. Uczy pracowników, co mówić

Gigant internetu poinstruował swoich pracowników, jak rozmawiać ze znajomymi i bliskimi o firmie w następstwie sensacyjnego przesłuchania sygnalistki Frances Haugen w Kongresie – informuje dziennik „The New York Times”.

Publikacja: 11.10.2021 20:30

Sygnalistka Frances Haugen

Sygnalistka Frances Haugen

Foto: PAP/EPA

Była pracownica Facebooka Frances Haugen zeznawał przed Kongresem w zeszłym tygodniu, mówiąc senatorom, że firma stawia zysk przed ludźmi i ignoruje szkody wyrządzone przez jej algorytmy. Dziennik pisze o wewnętrznej notatce, która jest rozpowszechniana wśród pracowników przez kadrę kierowniczą. Mówi, jak powinni reagować, gdy „przyjaciele i rodzina zadają pytania dotyczące ostatnich wydarzeń”.

Notatka zawierał listę punktów do rozmów, w tym zaprzeczenie, jakoby firma stawiała zysk ponad bezpieczeństwo na swojej platformie. Kolejnym punktem rozmów było to, jak firma sama wezwała rząd do regulacji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama