Potentat odzieżowy Patagonia chce bojkotu Facebooka. Znalazł słaby punkt

W związku z rewelacjami w tzw. Facebook Papers dyrektor generalny Patagonii Ryan Gellert wezwał firmy do przyłączenia się do bojkotu i nacisków na Facebooka, aby wreszcie naprawił swoje platformy.

Publikacja: 01.11.2021 14:05

Mark Zuckerberg, szef Facebooka

Mark Zuckerberg, szef Facebooka

Foto: AFP

„Uważamy, że Facebook ma obowiązek upewnić się, że jego produkty nie wyrządzają szkody, a dopóki tego nie zrobi, Patagonia będzie nadal powstrzymywać się od publikowania na portalu reklam” – powiedział Gellert w oświadczeniu dla CNN. „Zachęcamy inne firmy do przyłączenia się do nas w naciskaniu na Facebooka, by przedkładał dobre traktowanie planety i ludzi nad zysk” – dodał.

Patagonia wstrzymała wszystkie płatne reklamy na platformach Facebooka w czerwcu 2020 r., ponieważ rozpowszechniają one mowę nienawiści i dezinformację na temat zmian klimatycznych i naszej demokracji. Firma napisała we wpisie na Twitterze, że nie zamierza na razie zmienić swojej polityki reklamowej.

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Globalne Interesy
Myśliwce 6. generacji mają dać dominację na dekady. Kto poza F-47 pojawi się na niebie?
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Globalne Interesy
Google zmienia zasady wyszukiwania w sieci. To ma być rewolucja
Globalne Interesy
AI z Rosji pobiła ChatGPT i DeepSeeka? GigaChat Max ma być najlepszy
Globalne Interesy
Laserowy przełom. Chiny złamały monopol na produkcję super chipów?
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Globalne Interesy
Rosja ma potężny problem z internetem. Znikną tysiące stron
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście