Potentat odzieżowy Patagonia chce bojkotu Facebooka. Znalazł słaby punkt

W związku z rewelacjami w tzw. Facebook Papers dyrektor generalny Patagonii Ryan Gellert wezwał firmy do przyłączenia się do bojkotu i nacisków na Facebooka, aby wreszcie naprawił swoje platformy.

Publikacja: 01.11.2021 14:05

Mark Zuckerberg, szef Facebooka

Mark Zuckerberg, szef Facebooka

Foto: AFP

„Uważamy, że Facebook ma obowiązek upewnić się, że jego produkty nie wyrządzają szkody, a dopóki tego nie zrobi, Patagonia będzie nadal powstrzymywać się od publikowania na portalu reklam” – powiedział Gellert w oświadczeniu dla CNN. „Zachęcamy inne firmy do przyłączenia się do nas w naciskaniu na Facebooka, by przedkładał dobre traktowanie planety i ludzi nad zysk” – dodał.

Patagonia wstrzymała wszystkie płatne reklamy na platformach Facebooka w czerwcu 2020 r., ponieważ rozpowszechniają one mowę nienawiści i dezinformację na temat zmian klimatycznych i naszej demokracji. Firma napisała we wpisie na Twitterze, że nie zamierza na razie zmienić swojej polityki reklamowej.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Globalne Interesy
Groźny konkurent Elona Muska? Rosja chce z przytupem wrócić w kosmos
Globalne Interesy
Elon Musk chce przejąć OpenAI. Sam Altman: 100 mld dolarów to za mało
Globalne Interesy
Kolejne kraje blokują chińską aplikację AI DeepSeek. Kto i dlaczego to robi?
Globalne Interesy
Brytyjskie służby chcą dostępu do danych z iPhone'ów. Na celowniku dane z iCloud
Globalne Interesy
20 lat więzienia i 100 mln dol. grzywny. W USA chcą zablokować DeepSeeka i chińską AI