Potentat odzieżowy Patagonia chce bojkotu Facebooka. Znalazł słaby punkt

W związku z rewelacjami w tzw. Facebook Papers dyrektor generalny Patagonii Ryan Gellert wezwał firmy do przyłączenia się do bojkotu i nacisków na Facebooka, aby wreszcie naprawił swoje platformy.

Publikacja: 01.11.2021 14:05

Mark Zuckerberg, szef Facebooka

Mark Zuckerberg, szef Facebooka

Foto: AFP

„Uważamy, że Facebook ma obowiązek upewnić się, że jego produkty nie wyrządzają szkody, a dopóki tego nie zrobi, Patagonia będzie nadal powstrzymywać się od publikowania na portalu reklam” – powiedział Gellert w oświadczeniu dla CNN. „Zachęcamy inne firmy do przyłączenia się do nas w naciskaniu na Facebooka, by przedkładał dobre traktowanie planety i ludzi nad zysk” – dodał.

Patagonia wstrzymała wszystkie płatne reklamy na platformach Facebooka w czerwcu 2020 r., ponieważ rozpowszechniają one mowę nienawiści i dezinformację na temat zmian klimatycznych i naszej demokracji. Firma napisała we wpisie na Twitterze, że nie zamierza na razie zmienić swojej polityki reklamowej.

Patagonia to amerykańska firma z Kalifornii specjalizująca się w produkcji sprzętu turystycznego, głównie odzieży. Powstała w 1973 roku i od samego początku stara się utrzymywać wizerunek przedsiębiorstwa przyjaznego środowisku naturalnemu oraz aktywnie angażuje się w ochronę środowiska.

W czerwcu firmy, które dotychczas reklamowały się na Facebooku i innych platformach do niego należących, rozpoczęły akcje bojkotu reklamowego – #StopHateForProfit. Wśród firm, które zdecydowały się wycofać reklamy poza Patagonią, były także: firmy odzieżowe The North Face i REI, platforma freelancerska Upwork.

Czytaj więcej

Facebook zmienia nazwę firmy na Meta. W planach awatary i wirtualny targ

Prezes Patagonii postanowił przypomnieć o bojkocie po tym, jak konsorcjum 17 amerykańskich organizacji informacyjnych zaczęło publikować artykuły oparte na Facebook Papers, zasobie setek wewnętrznych dokumentów, które zostały ujawnione i przekazane Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz Kongresowi w zredagowanej formie przez sygnalistkę i byłą pracownicę Facebooka Frances Haugen. Konsorcjum, w skład którego wchodzi CNN, dokonało przeglądu zredagowanych wersji otrzymanych przez Kongres.

„Wewnętrzne dokumenty Facebooka opublikowane w ciągu ostatnich kilku tygodni jasno pokazały, że szefowie platformy znają nieodwracalne szkody, jakie ich brak odpowiedzialności powoduje u ich 3 mld użytkowników, oraz jakie złe skutki wywierają na całe społeczeństwo” – powiedział Gellert. „Szefowie Facebooka wiedzą, jakie kroki mogą podjąć, aby złagodzić takie szkody – a jednak wciąż nie zdecydowali się na reformy” – napisał Gellert w oświadczeniu.

„Uważamy, że Facebook ma obowiązek upewnić się, że jego produkty nie wyrządzają szkody, a dopóki tego nie zrobi, Patagonia będzie nadal powstrzymywać się od publikowania na portalu reklam” – powiedział Gellert w oświadczeniu dla CNN. „Zachęcamy inne firmy do przyłączenia się do nas w naciskaniu na Facebooka, by przedkładał dobre traktowanie planety i ludzi nad zysk” – dodał.

Patagonia wstrzymała wszystkie płatne reklamy na platformach Facebooka w czerwcu 2020 r., ponieważ rozpowszechniają one mowę nienawiści i dezinformację na temat zmian klimatycznych i naszej demokracji. Firma napisała we wpisie na Twitterze, że nie zamierza na razie zmienić swojej polityki reklamowej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny
Globalne Interesy
Sprzedaż iPhone'ów runęła i Apple traci pozycję lidera. Jest nowy król smartfonów
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Globalne Interesy
Chiny nagle zablokowały dostawy podzespołów do Rosji. Zagrożona produkcja rakiet