„Uważamy, że Facebook ma obowiązek upewnić się, że jego produkty nie wyrządzają szkody, a dopóki tego nie zrobi, Patagonia będzie nadal powstrzymywać się od publikowania na portalu reklam” – powiedział Gellert w oświadczeniu dla CNN. „Zachęcamy inne firmy do przyłączenia się do nas w naciskaniu na Facebooka, by przedkładał dobre traktowanie planety i ludzi nad zysk” – dodał.
Patagonia wstrzymała wszystkie płatne reklamy na platformach Facebooka w czerwcu 2020 r., ponieważ rozpowszechniają one mowę nienawiści i dezinformację na temat zmian klimatycznych i naszej demokracji. Firma napisała we wpisie na Twitterze, że nie zamierza na razie zmienić swojej polityki reklamowej.
Patagonia to amerykańska firma z Kalifornii specjalizująca się w produkcji sprzętu turystycznego, głównie odzieży. Powstała w 1973 roku i od samego początku stara się utrzymywać wizerunek przedsiębiorstwa przyjaznego środowisku naturalnemu oraz aktywnie angażuje się w ochronę środowiska.
W czerwcu firmy, które dotychczas reklamowały się na Facebooku i innych platformach do niego należących, rozpoczęły akcje bojkotu reklamowego – #StopHateForProfit. Wśród firm, które zdecydowały się wycofać reklamy poza Patagonią, były także: firmy odzieżowe The North Face i REI, platforma freelancerska Upwork.
Czytaj więcej
Nowa nazwa firmy, nowe oznaczenia i emotki i inne nowości produktowe jak prace nad okularami z rozszerzoną rzeczywistością - to tylko część z zapowiedzi podczas dorocznego wydarzenia Facebook Connect.