Facebook, Snap, Twitter i YouTube utraciły 10 mld dol. Przez Apple

Producent smartfonów przeprowadził aktualizację warunków prywatności dla użytkowników. Zmiany kosztowały w tym roku gigantów mediów społecznościowych krocie utraconych wpływów z reklam.

Publikacja: 01.11.2021 19:49

Tim Cook, prezes Apple

Tim Cook, prezes Apple

Foto: Bloomberg

Apple wprowadził nowe reguły prywatności dla swoich smartfonów w kwietniu br. W dużym skrócie sprowadzają się one do tego, że aplikacje muszą prosić użytkowników (poprzez wyskakujące okienko) o zgodę na śledzenie ich aktywności w celach reklamowych.

Ów ruch – jak pisze „Financial Times” – mocno uderzył w takie marki jak Snap, Twitter, YouTube, czy Facebook. Jeśli użytkownicy wybiorą „nie”, Apple blokuje bowiem unikalny identyfikator tego użytkownika dla reklamodawców (a narzędzie było niezbędne dla firm, gdyż pozwoliło im tworzyć profile osób i kierować do nich personalizowane reklamy).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Globalne Interesy
Zagrożona produkcja F-35, rakiet czy robotów Tesli. Chiny wiedziały, gdzie uderzyć
Globalne Interesy
Rośnie zaintersowanie Konstytucją 3 maja. Polacy szukają w sieci informacji
Globalne Interesy
Superkomputer za 200 mld dol. i zasilany przez dziewięć reaktorów. Nadchodzą giganci
Globalne Interesy
Apple porzuca współpracę z Chinami? Przeniesie produkcję iPhone’ów do tego kraju
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Globalne Interesy
Deepseek i inne boty posłuszne władzy. Przyłapano je na kłamstwach i cenzurze