Facebook, Snap, Twitter i YouTube utraciły 10 mld dol. Przez Apple

Producent smartfonów przeprowadził aktualizację warunków prywatności dla użytkowników. Zmiany kosztowały w tym roku gigantów mediów społecznościowych krocie utraconych wpływów z reklam.

Publikacja: 01.11.2021 19:49

Tim Cook, prezes Apple

Tim Cook, prezes Apple

Foto: Bloomberg

Apple wprowadził nowe reguły prywatności dla swoich smartfonów w kwietniu br. W dużym skrócie sprowadzają się one do tego, że aplikacje muszą prosić użytkowników (poprzez wyskakujące okienko) o zgodę na śledzenie ich aktywności w celach reklamowych.

Ów ruch – jak pisze „Financial Times” – mocno uderzył w takie marki jak Snap, Twitter, YouTube, czy Facebook. Jeśli użytkownicy wybiorą „nie”, Apple blokuje bowiem unikalny identyfikator tego użytkownika dla reklamodawców (a narzędzie było niezbędne dla firm, gdyż pozwoliło im tworzyć profile osób i kierować do nich personalizowane reklamy).

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Globalne Interesy
Tesle spłonęły w Las Vegas i Berlinie. Elon Musk wzbudził gniew
Globalne Interesy
Największe przejęcie w historii Google'a. Wykłada miliardy na firmę z Izraela
Globalne Interesy
Przełomowe odkrycie. Trump żądał ich od Ukrainy, a ma pod ręką ogromne ilości
Globalne Interesy
„Lost in space”. Mieli być osiem dni, byli dziesięć miesięcy. Wiemy, kiedy wylądują na Ziemi
Globalne Interesy
„Zabójca Starlinków”. Rosja przygotowuje mocną odpowiedź Muskowi i USA
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Globalne Interesy
Starship zabierze na Marsa humanoidy. Elon Musk podał datę misji
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń