Reklama
Rozwiń
Reklama

Facebook, Snap, Twitter i YouTube utraciły 10 mld dol. Przez Apple

Producent smartfonów przeprowadził aktualizację warunków prywatności dla użytkowników. Zmiany kosztowały w tym roku gigantów mediów społecznościowych krocie utraconych wpływów z reklam.

Publikacja: 01.11.2021 19:49

Tim Cook, prezes Apple

Tim Cook, prezes Apple

Foto: Bloomberg

Apple wprowadził nowe reguły prywatności dla swoich smartfonów w kwietniu br. W dużym skrócie sprowadzają się one do tego, że aplikacje muszą prosić użytkowników (poprzez wyskakujące okienko) o zgodę na śledzenie ich aktywności w celach reklamowych.

Ów ruch – jak pisze „Financial Times” – mocno uderzył w takie marki jak Snap, Twitter, YouTube, czy Facebook. Jeśli użytkownicy wybiorą „nie”, Apple blokuje bowiem unikalny identyfikator tego użytkownika dla reklamodawców (a narzędzie było niezbędne dla firm, gdyż pozwoliło im tworzyć profile osób i kierować do nich personalizowane reklamy).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Globalne Interesy
Meta zarobiła miliardy na reklamach oszustw. Wyciekły wewnętrzne dokumenty
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Globalne Interesy
Elon Musk tańczy na scenie. Pakiet płacowy, jakiego świat nie widział
Globalne Interesy
Szef Nvidii ostrzega: Chiny mogą wygrać wyścig o sztuczną inteligencję
Globalne Interesy
Ten model AI sfabrykował zarzuty i oskarżył polityka. Gigant musiał się ugiąć
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Globalne Interesy
Firmy już zwalniają pracowników. „Ojciec chrzestny AI” ostrzega, że nie ma innego wyjścia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama