Amazon i Nike biją się o giganta branży fitness w wersji smart

Peloton - amerykański producent rowerów treningowych, bieżni i sprzętu do ćwiczeń z dostępem do internetu - może zostać przejęty. Jak donosi „Wall Street Journal” o akwizycji wiodącego gracza na rynku fitness myśli firma Jeffa Bezosa.

Publikacja: 07.02.2022 15:10

Amazon i Nike biją się o giganta branży fitness w wersji smart

Foto: Bloomberg

Choć Amazon oficjalnie nie potwierdza - w oświadczeniu napisał, że nie odnosi się do pogłosek - to w branży aż huczy. Już spekuluje się, że na bazie Pelotona potentat e-handlu mógłby stworzyć rower stacjonarny Prime Bike wraz z abonamentem do zajęć treningowych online.

Peloton tworzy urządzenia sportowe w wersji „smart”. W ramach comiesięcznej subskrypcji umożliwia streaming sesji ćwiczeń np. pod okiem instruktora. Za opłatę członkowską w wysokości 39 dol. daje dostęp do zajęć i dodatkowych funkcji sprzętu do ćwiczeń. Ale Amazon nie jest jedyny – amerykańską firmę na celownik wziął bowiem również Nike. Jak informuje „Financial Times”, giganta do tej branży przyciągnęła gwałtownie rosnąca sprzedaż rowerów treningowych i bieżni w trakcie pandemii. Zniesienie obostrzeń i otwarcie siłowni w ostatnim czasie sprawiły, że wycena Pelotonu runęła. Wartość spółki spadła do jednej piątej swojej szczytowej wyceny, która sięgała 50 mld dol.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Największy producent smartfonów szykuje premierę. To ma być potężny rywal iPhone’ów
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Globalne Interesy
Zabójca Boeinga i Airbusa? Rewolucyjny samolot w kształcie manty coraz bliżej
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku