Reklama

Amazon i Nike biją się o giganta branży fitness w wersji smart

Peloton - amerykański producent rowerów treningowych, bieżni i sprzętu do ćwiczeń z dostępem do internetu - może zostać przejęty. Jak donosi „Wall Street Journal” o akwizycji wiodącego gracza na rynku fitness myśli firma Jeffa Bezosa.

Publikacja: 07.02.2022 15:10

Amazon i Nike biją się o giganta branży fitness w wersji smart

Foto: Bloomberg

Choć Amazon oficjalnie nie potwierdza - w oświadczeniu napisał, że nie odnosi się do pogłosek - to w branży aż huczy. Już spekuluje się, że na bazie Pelotona potentat e-handlu mógłby stworzyć rower stacjonarny Prime Bike wraz z abonamentem do zajęć treningowych online.

Peloton tworzy urządzenia sportowe w wersji „smart”. W ramach comiesięcznej subskrypcji umożliwia streaming sesji ćwiczeń np. pod okiem instruktora. Za opłatę członkowską w wysokości 39 dol. daje dostęp do zajęć i dodatkowych funkcji sprzętu do ćwiczeń. Ale Amazon nie jest jedyny – amerykańską firmę na celownik wziął bowiem również Nike. Jak informuje „Financial Times”, giganta do tej branży przyciągnęła gwałtownie rosnąca sprzedaż rowerów treningowych i bieżni w trakcie pandemii. Zniesienie obostrzeń i otwarcie siłowni w ostatnim czasie sprawiły, że wycena Pelotonu runęła. Wartość spółki spadła do jednej piątej swojej szczytowej wyceny, która sięgała 50 mld dol.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama