Rossgram zacznie działać 28 marca. Na początek do serwisu dostęp dostaną tylko prokremlowscy influencerzy i powiązane z nimi marki. Od kwietnia ma być dostępny dla wszystkich Rosjan. Portal ma być kalką Instagrama. Na platformie mają pojawić się nowe rozwiązania związane z monetyzacją materiałów pochodzących od twórców, takie jak crowdfunding czy płatny dostęp do niektórych treści.
Wiadomo, że oprócz wersji przeglądarkowej, serwis będzie działał także jako aplikacja, współpracująca z najpopularniejszymi systemami smartfonowymi, czyli Android i iOS.
Aleksander Zobow, dyrektor ds. public relations nowej inicjatywy, napisał w sieci społecznościowej VKontakte, że on i jego partner Kiriłł Filimonow od dawna pracowali nad nowym portalem, który miałby być odpowiedzią rosyjską na Instagrama i są gotowi do jego uruchomienia za 10 dni
Roskomnadzor zablokował na terenie Rosji dostęp nie tylko do Instagrama, ale także do Facebooka, Twittera i szeregu zachodnich stron informacyjnych.
Rosja w ostatnich miesiącach rozwija swoją rodzimą technologię, w tym smartfony AYYA T1 produkowane przez państwowy konglomerat Rostec, a w listopadzie zeszłego roku Gazprom Media uruchomiły platformę Yappy, która ma być rosyjskim odpowiednikiem platformy wideo TikTok.