Netflix chce się rozprawić z udostępniającymi konta

Po znacznym spadku liczby abonentów największy serwis streamingowy z filmami i serialami szuka możliwości zwiększenia przychodów. W grę wchodzi wprowadzenie tańszych subskrypcji z reklamami.

Publikacja: 25.04.2022 14:13

Netflix chce się rozprawić z udostępniającymi konta

Foto: Fot. Facebook / Wiedźmin Netflix

Liczba gospodarstw domowych korzystających z usługi przesyłania strumieniowego spadła o 200 tys. w pierwszych trzech miesiącach roku, co jest efektem zaostrzającej się konkurencji ze strony rywali, głównie HBO Max i Disney+. Serwis opuścił również Rosję po inwazji na Ukrainę. Co gorsza, Netflix ostrzegł akcjonariuszy, że kolejne dwa miliony subskrybentów prawdopodobnie odejdą w ciągu kolejnych trzech miesięcy. „Wzrost przychodów znacznie spowolnił. Nasza stosunkowo wysoka liczba gospodarstw domowych dzielących konta w połączeniu z silną konkurencją, powoduje utrudnienia w zakresie wzrostu przychodów” – przyznała firma w komunikacie po wynikach finansowych za I kwartał tego roku.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Globalne Interesy
Wartość tej firmy stopniała w dzień o 600 mld dol. Za „rekordem" stoją Chińczycy
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Globalne Interesy
Amerykanie skopiują Chińczyków? Panika wśród gigantów i „pokoje wojenne”
Globalne Interesy
Europa zaskoczona i przerażona. Co przyniesie projekt Stargate Trumpa?
Globalne Interesy
„Punkt zwrotny w historii AI”. Czym jest DeepSeek, wielka nadzieja Chin?
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Globalne Interesy
Ta AI z Chin pobiła ChatGPT i wywraca rynek do góry nogami. Dobra wiadomość dla Polski
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku