Reklama

Elon Musk wsparty przez Arabów. Wielka zbiórka na Twittera

Miliarder zbiera teraz z rynku finansowanie dla wartej 44 mld dol. transakcji. Inwestorzy m.in. z Arabii Saudyjskiej dorzucą mu ponad 7 mld dol.

Publikacja: 05.05.2022 15:17

Książę Al-Waleed bin Talal

Książę Al-Waleed bin Talal

Foto: Flickr, Presidency Maldives

Według ostatnich wyliczeń kontrolujący Teslę czy SpaceX Elon Musk jest najbogatszym człowiekiem na świecie, jego majątek wyceniany jest na ponad 270 mld dol. Teraz do swoich aktywów chce dołożyć serwis społecznościowy Twitter, za który ma wyłożyć 44 mld dol., trwa właśnie zbieranie pieniędzy na transakcję.

Jak podał dziennik „The Wall Street Journal” grupa 19 inwestorów, w tym Sequoia Capital, przeznaczy na ten cel ok 7,14 mld dol. W grupie największy wkład pochodzi od księcia al-Waleeda bin Talala z Arabii Saudyjskiej, który zgodził się zachować swoje warte prawie 1,9 mld dol. udziały w Twitterze po przejęciu Muska. Współzałożyciel Oracle Larry Ellison zgodził się zainwestować 1 mld dol. Giełda kryptowalut Binance.com, kontrolowana przez miliardera Changpenga Zhao, obiecała 500 mln dol. Inni inwestorzy to choćby Sequoia Capital z 850 mln dol.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia wciąż przyspiesza. Wyścig po 10 bln dol. wartości
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama