19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 14.01.2025 11:45 Publikacja: 01.06.2022 14:01
Foto: Adobe Stock
Biuro w Warszawie ma być pierwszym takim ośrodkiem firmy stworzonej przez Bena Silbermanna, Paula Sciarrę i Evana Sharpa w Europie Środkowej. Jak podaje Pinterest, nowy oddział pomoże „zwiększyć intensywność pracy globalnych zespołów inżynierów”. Zyskać na tym mają użytkownicy platformy, ale i reklamodawcy.
Pinterest, którego centrala jest w San Francisco, rozpoczął działalność w Polsce w grudniu ub. r., przejmując firmę Vochi. To autorzy aplikacji, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby udostępnić użytkownikom narzędzia do tworzenia i edytowania filmów (Vochi nadal będzie oddzielną aplikacją, ale zespół ją tworzący skupi się teraz również nad narzędziach dla twórców z platformy Pinterest). To właśnie pracownicy Vochi stali się trzonem warszawskiego biura Pinterest. Na tym amerykański serwis, który powstał w 2010 r., jednak nie poprzestaje i chce ściągać kolejnych pracowników. Plan zakłada, że w 2022 r. Pinterest podwoi zatrudnienie inżynierów w Warszawie, których zadaniem będzie rozwój obszarów wideo i rozpoznawania obrazów. Gigant szuka specjalistów od urządzeń mobilnych, rozszerzonej rzeczywistości, czy właśnie technologii „face recognition”.
Netflix i Amazon wydają już miliardy na prawa do transmisji sportowych – najważniejszej części biznesu nadawców telewizyjnych. To sposób na rzesze fanów i reklamodawców. Co na to władcy „szklanego ekranu”?
USA chcą utrzymać dominującą pozycję w dziedzinie sztucznej inteligencji poprzez m.in. kontrolę nad eksportem procesorów niezbędnych do prac nad nią. To cios głównie w firmy chińskie.
Firma Blue Origin należąca do założyciela Amazona Jeffa Bezosa przesunęła start nowej, olbrzymiej rakiety New Glenn z powodów technicznych. W siódmą misję ruszy za to w kosmos Starship Elona Muska, największa rakieta, jaką kiedykolwiek zbudowano.
Związek autorów i kompozytorów zamierza postawić tamę bezprawnemu szkoleniu algorytmów chronionymi prawem autorskim utworami. Polskie stowarzyszenie chce, by firmy technologiczne płaciły za licencje.
Rosja, Chiny, afrykańskie i azjatyckie reżimy, łącznie 25 krajów, mogą stracić dostęp do zaawansowanych amerykańskich chipów, na których bazuje technologia sztucznej inteligencji.
Resort cyfryzacji nie prowadzi prac legislacyjnych w kwestii prowadzenia mediów społecznościowych przez organy publiczne. Te ostatnie muszą jednak przestrzegać przy takiej aktywności obowiązujących przepisów, w tym o ochronie danych osobowych.
W wywiadzie dla Radia ZET Magdalena Biejat, kandydatka Nowej Lewicy na prezydenta, odniosła się do kwestii potencjalnych ingerencji w proces demokratyczny oraz roli, jaką odgrywają platformy społecznościowe. Wicemarszałek Senatu wyraziła swoje obawy związane z dezinformacją i manipulacjami w przestrzeni internetowej, wskazując na zagrożenia płynące z braku kontroli nad treściami.
Możliwość weryfikacji treści przed publikacją w sieci, kary umowne za reklamowanie konkurencyjnych produktów, sposób oznaczenia treści w internecie - o tym powinny pamiętać firmy, które decydują się na rozpoczęcie współpracy reklamowej z influencerami.
W 2024 r. weszło w życie kilka kluczowych aktów z prawa nowych technologii: przede wszystkim rozporządzenie o usługach cyfrowych, dyrektywa NIS2 oraz o AI Act. Rok 2025 to czas przygotowywań do ich stosowania oraz wdrażania do prawa krajowego.
Wielkie otwarte dla wszystkich źródło wiedzy i narzędzie do komunikacji bez granic, w którym każdy znajdzie miejsce dla siebie. To obiecywał internet na początku XXI wieku. I obietnicy dotrzymał. Zapomnieliśmy jednak, że nie wszystko jest na sprzedaż.
Platformy społecznościowe, czyli jak zostać uznanym jednocześnie za lewaka, prawicowca i symetrystę.
Dlaczego młodzi potrzebują dziś tak skomplikowanego slangu? Bo chcą nam pokazać, że wcale nie jesteśmy tacy mądrzy, jak nam się wydaje. Bo jak można nie rozumieć sigmy, skibidi czy brainrot? To wyraz buntu, który nie przejawia się już na ulicy, tylko w internecie, w serwisach społecznościowych, które dla młodych ludzi są dziś naturalnym środowiskiem.
Facebook, Instagram, X, Tik-Tok czy LinkedIn - w tych mediach społecznościowych są obecne duże miasta. Z nowego raportu wynika, że najlepiej radzi sobie tam Łódź.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas