Reklama

Pinterest wybrał Polskę. Tu będzie pracować nad rozpoznawaniem obrazów

Amerykański serwis społecznościowy, umożliwiający dzielenie się materiałami wizualnymi, tworzy nad Wisłą centrum inżynieryjne.

Publikacja: 01.06.2022 14:01

Pinterest wybrał Polskę. Tu będzie pracować nad rozpoznawaniem obrazów

Foto: Adobe Stock

Biuro w Warszawie ma być pierwszym takim ośrodkiem firmy stworzonej przez Bena Silbermanna, Paula Sciarrę i Evana Sharpa w Europie Środkowej. Jak podaje Pinterest, nowy oddział pomoże „zwiększyć intensywność pracy globalnych zespołów inżynierów”. Zyskać na tym mają użytkownicy platformy, ale i reklamodawcy.

Pinterest, którego centrala jest w San Francisco, rozpoczął działalność w Polsce w grudniu ub. r., przejmując firmę Vochi. To autorzy aplikacji, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby udostępnić użytkownikom narzędzia do tworzenia i edytowania filmów (Vochi nadal będzie oddzielną aplikacją, ale zespół ją tworzący skupi się teraz również nad narzędziach dla twórców z platformy Pinterest). To właśnie pracownicy Vochi stali się trzonem warszawskiego biura Pinterest. Na tym amerykański serwis, który powstał w 2010 r., jednak nie poprzestaje i chce ściągać kolejnych pracowników. Plan zakłada, że w 2022 r. Pinterest podwoi zatrudnienie inżynierów w Warszawie, których zadaniem będzie rozwój obszarów wideo i rozpoznawania obrazów. Gigant szuka specjalistów od urządzeń mobilnych, rozszerzonej rzeczywistości, czy właśnie technologii „face recognition”.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Spekulacyjna bańka w sztucznej inteligencji. Przebudzenie będzie bolesne
Globalne Interesy
Wojna handlowa USA – Chiny nabiera tempa. Pekin blokuje amerykańskiego giganta
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Reklama
Reklama