Wchwili, gdy czytają państwo ten tekst, w polskim internecie rusza wojna internetowych stremingowych platform filmowych o widza. Kwestią godzin jest debiut największego światowego konkurenta Netfliksa: streamingowej platformy koncernu The Walt Disney Co. – Disney Plus (Disney+).
Sojusz z Solorzem
Amerykańska grupa rozrywkowa zaplanowała debiut na 14 czerwca i od kilku tygodni szykowała się do premiery. Najpierw podała oficjalną datę debiutu, potem ile będzie kosztować podstawowy abonament, aby za chwilę ogłosić promocję dla tych, którzy do 14 czerwca podadzą adres e-mail i do 26 czerwca zapłacą za cały rok z góry.
W końcu wiadomo również, że nowy gracz przed startem zadbał o to, by mieć sprzedażowe wsparcie. Grupa Cyfrowy Polsat (Polsat Plus) podała, że będzie jedynym operatorem płatnej telewizji i usług telekomunikacyjnych, który zaoferuje dostęp do Disney+ w ramach własnej oferty. Nie jest to duże zaskoczenie, ponieważ media spekulowały już wcześniej o możliwej umowie Disney’a i Polsat Plusa. Dodatkowo – według miesięcznika „Press” – część treści Disney+ w formule transakcyjnej będzie dostępna również w serwisie VoD.pl, należącym do Ringier Axel Springer Polska.
Czytaj więcej
Akcje Netflixa traciły już w handlu posesyjnym, w nocy z wtorku na środę, aż 25 proc., zaś podcza...
Marta Szafrańska, odpowiedzialna za marketing Disney’a w Polsce, nie zdradziła, jakim powodzeniem cieszy się powitalna oferty, w której wysokość miesięcznej opłaty abonamentowej to średnio 19 zł.