Nie oznacza to jednak, że gigant po ponad trzech dekadach całkowicie rezygnuje m.in. z oprogramowania Word, Excel, czy PowerPoint. Pakiet zmieni jednak nazwę – z Office na Microsoft 365. Dotyczyć to ma wszystkich wersji tego pakietu, zarówno na urządzenia mobilne, jak też na pecety z systemem Windows. Rebranding to historyczny krok Microsoftu – pakiet Office jest dostępny od 1989 r. W 2011 r. pojawiła się wersja chmurowa oprogramowania.

Proces zmiany marki ruszy w listopadzie i potrwa do początku 2023 r. Co istotne, z perspektywy użytkownika nic się nie zmieni, wciąż będą mieli dostęp m.in. do skrzynki Outlook i będą mogli korzystać z platformy telekonferencyjnej Teams, czy dysku OneDrive. Nadal klienci będą kupować pakiet w formie jednorazowej lub jako subskrypcja.

Microsoft podaje, że w II kw. 2022 r. przychody z komercyjnych produktów Office i usług w chmurze wzrosły rok do roku o 9 proc. Liczba subskrybentów Microsoft 365 Consumer wzrosła do blisko 60 mln. Statista podaje, że Microsoft Office 365 odpowiadał w lutym br. za 48 proc. aplikacji biurowych na świecie.