Reklama
Rozwiń

Potężny reklamodawca porzuca Twittera po przejęciu przez Muska

Serwis społecznościowy może mieć wielki problem z pieniędzmi z reklam. Działania miliardera nie podobają się wszystkim przedsiębiorcom, którzy reklamowali się dotąd na platformie. Reklamy wstrzymał już General Motors.

Publikacja: 29.10.2022 12:47

Potężny reklamodawca porzuca Twittera po przejęciu przez Muska

Foto: Elon Musk, Twitter

Koncern oficjalnie podał, że wstrzymuje reklamy, aby móc ocenić „nowy kierunek Twittera”. Jednocześnie poinformował, iż nadal będzie wykorzystywać platformę do interakcji z klientami. Przy okazji wycofania się GM trzeba pamiętać, że Elon Musk to dyrektor generalny Tesli, a więc największego konkurenta motoryzacyjnego giganta z Detroit.

Elon Musk liczył się z takim scenariuszem. Jeszcze przed zawarciem umowy kupna serwisu społecznościowego był zaniepokojony potencjalną utratą przychodów z reklam w efekcie akwizycji. W czwartek wysłał nawet list do reklamodawców , aby ich uspokoić. Przekazał w nim, że nie zamierza uczynić z Twittera platformy, na której „każdy będzie mógł powiedzieć wszystko bez konsekwencji”. Tłumaczył, że chce zmienić jedynie politykę moderowania treści i wzmocnić „wolność słowa”. Jak napisał w liście: „Twitter aspiruje do miana najbardziej szanowanej platformy reklamowej na świecie, która wzmocni twoją markę”.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Globalne Interesy
Te latające pojazdy mają odmienić transport. Właśnie rusza produkcja
Globalne Interesy
AI Elona Muska zyskała miliardy. To będzie wojna z twórcą ChatGPT o pozycję nr 1
Globalne Interesy
„Jestem Satoshi Nakamoto". Kim jest twórca bitcoina?
Globalne Interesy
Moderatorzy Facebooka nie wytrzymują pracy i makabrycznych treści. Jest pozew grupowy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Globalne Interesy
USA szykują cios w Chiny. Tym razem to produkt, który znajduje się w milionach domów
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku