Reklama
Rozwiń

Potężny reklamodawca porzuca Twittera po przejęciu przez Muska

Serwis społecznościowy może mieć wielki problem z pieniędzmi z reklam. Działania miliardera nie podobają się wszystkim przedsiębiorcom, którzy reklamowali się dotąd na platformie. Reklamy wstrzymał już General Motors.

Publikacja: 29.10.2022 12:47

Potężny reklamodawca porzuca Twittera po przejęciu przez Muska

Foto: Elon Musk, Twitter

Koncern oficjalnie podał, że wstrzymuje reklamy, aby móc ocenić „nowy kierunek Twittera”. Jednocześnie poinformował, iż nadal będzie wykorzystywać platformę do interakcji z klientami. Przy okazji wycofania się GM trzeba pamiętać, że Elon Musk to dyrektor generalny Tesli, a więc największego konkurenta motoryzacyjnego giganta z Detroit.

Elon Musk liczył się z takim scenariuszem. Jeszcze przed zawarciem umowy kupna serwisu społecznościowego był zaniepokojony potencjalną utratą przychodów z reklam w efekcie akwizycji. W czwartek wysłał nawet list do reklamodawców , aby ich uspokoić. Przekazał w nim, że nie zamierza uczynić z Twittera platformy, na której „każdy będzie mógł powiedzieć wszystko bez konsekwencji”. Tłumaczył, że chce zmienić jedynie politykę moderowania treści i wzmocnić „wolność słowa”. Jak napisał w liście: „Twitter aspiruje do miana najbardziej szanowanej platformy reklamowej na świecie, która wzmocni twoją markę”.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię