Potężny reklamodawca porzuca Twittera po przejęciu przez Muska

Serwis społecznościowy może mieć wielki problem z pieniędzmi z reklam. Działania miliardera nie podobają się wszystkim przedsiębiorcom, którzy reklamowali się dotąd na platformie. Reklamy wstrzymał już General Motors.

Publikacja: 29.10.2022 12:47

Potężny reklamodawca porzuca Twittera po przejęciu przez Muska

Foto: Elon Musk, Twitter

Koncern oficjalnie podał, że wstrzymuje reklamy, aby móc ocenić „nowy kierunek Twittera”. Jednocześnie poinformował, iż nadal będzie wykorzystywać platformę do interakcji z klientami. Przy okazji wycofania się GM trzeba pamiętać, że Elon Musk to dyrektor generalny Tesli, a więc największego konkurenta motoryzacyjnego giganta z Detroit.

Elon Musk liczył się z takim scenariuszem. Jeszcze przed zawarciem umowy kupna serwisu społecznościowego był zaniepokojony potencjalną utratą przychodów z reklam w efekcie akwizycji. W czwartek wysłał nawet list do reklamodawców , aby ich uspokoić. Przekazał w nim, że nie zamierza uczynić z Twittera platformy, na której „każdy będzie mógł powiedzieć wszystko bez konsekwencji”. Tłumaczył, że chce zmienić jedynie politykę moderowania treści i wzmocnić „wolność słowa”. Jak napisał w liście: „Twitter aspiruje do miana najbardziej szanowanej platformy reklamowej na świecie, która wzmocni twoją markę”.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem