Reklama

Współdzielenie kont nielegalne? W 2023 roku Netflix zmieni reguły gry

Największy serwis streamingowy chce, by klienci dopłacali za udostępnianie hasła innym, promuje też abonamenty z reklamami. Ale walka z dzieleniem kont będzie trudna i ryzykowna.

Publikacja: 26.12.2022 10:18

Netflix chce ograniczyć zjawisko współdzielenia kont i zwiększyć przychody

Netflix chce ograniczyć zjawisko współdzielenia kont i zwiększyć przychody

Foto: Bloomberg

Firma odkładała ten moment przez lata, a najtęższe umysły długo zastanawiały się nad likwidacją tego procederu bez zrażania użytkowników. W czasie pandemii Covid-19 subskrypcja serwisów streamingowych jednak skoczyła, więc temat został odłożony na półkę. Teraz zaś wrócił.

Pandemiczny boom się skończył, a serwis na początku tego roku nawet tracił użytkowników w efekcie spowolnienia gospodarczego i oszczędności klientów. Znacząco zaostrzyła się też konkurencja za sprawą takich rywali jak Amazon Prime, Apple TV, a zwłaszcza Disney+ z jego gigantyczną biblioteką filmów oraz seriali. W efekcie firma musiała redukować miejsca pracy, straciła miliardy dolarów kapitalizacji, a jej inwestorzy zaczęli naciskać na poprawę wyników.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Sztuczna inteligencja niszczy własnych twórców? Dolina Krzemowa w panice
Globalne Interesy
„Publiczne dobro” tylko na pokaz? AI Elona Muska pod ostrzałem
Globalne Interesy
AI dostała zadyszki? Eksperci mówią o spowolnieniu i bańce większej niż internetowa
Globalne Interesy
Gigantyczne pragnienie AI. Giganci trzymają to w tajemnicy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Globalne Interesy
Koniec dominacji ChatGPT? Eksperci wytypowali nowego króla AI
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama