Netflix wystraszył się? Klienci są przeciw zmianom we współdzieleniu kont

Streamingowy gigant wycofuje się z planów wprowadzenia dodatkowych opłat i obostrzeń związanych z dzieleniem się hasłami przez użytkowników w USA. Badania wskazują na możliwy duży odpływ klientów.

Publikacja: 07.02.2023 15:22

Netflix wystraszył się? Klienci są przeciw zmianom we współdzieleniu kont

Foto: AdobeStock

Przeprowadzone w weekend w USA badanie dla grupy finansowej Jefferies jasno wskazuje, że aż 62 proc. ankietowanych obecnie korzystających z dzielenia się hasłami stwierdziło, że przestanie korzystać z usług serwisu Netflix, jeśli plan walki z takim procederem wejdzie w życie.

Z badania wynika, że w przypadku wprowadzenia nowych zasad przez firmę, 16 proc. obecnie korzystających z haseł innych osób zaczęłoby płacić, zaś 12 proc. skorzystałoby z opcji dostępu do serwisu w tańszej opcji z reklamami. Własne i nowe konto z pełnymi opłatami uruchomiłby co dziesiąty. Z kolei w przypadku rezygnacji z usług ankietowani wskazują na możliwość przejścia do konkurencji. 42 proc. wskazało jako alternatywę Amazon Prime, 35 proc. Hulu, 26 proc. Disney+, a 20 proc. HBO Max.

Czytaj więcej

Netflix wycofuje się z walki ze współdzieleniem kont. Firma mówi o… pomyłce

1 lutego Netflix, jak twierdzi, przypadkowo, opublikował na stronie internetowej w centrum wsparcia użytkowników plan rozprawy z praktyką współdzielenia konta. Nowe zasady zakładały, że konta będzie można nadal udostępniać, ale tylko w ramach jednego gospodarstwa domowego. Netflix sprawdzałby to jednak, trzeba byłoby zalogować się do głównej sieci Wi-Fi (np. w domu) raz na 31 dni – musiałaby to robić każda osoba korzystająca z danego konta.

Netflix poinformował wówczas, że będzie powiadamiał użytkowników, którzy próbują zalogować się na swoje konto w innym miejscu, aby zamiast tego założyli własne konto i zablokuje im dostęp, dopóki tego nie zrobią.

Andrew Uerkwitz z Jefferies postrzega trudny moment jako okazję dla koncernu do przekształcenia obecnych dzielących się hasłami w płacących klientów. Netflix szacuje, że około 100 milionów gospodarstw domowych ogląda jego treści bez własnego konta. Dlatego, jeśli nawet ułamek zostanie subskrybentami –to firma i tak na tym powinna zyskać.

Testy opłat za korzystanie z haseł innych osób na poziomie 2-3 dol. miesięcznie trwają w Ameryce Południowej. W przeciwieństwie mieszkańców USA użytkownicy m.in. w Chile czy Peru mają się do nich odnosić bardzo pozytywnie.

Przeprowadzone w weekend w USA badanie dla grupy finansowej Jefferies jasno wskazuje, że aż 62 proc. ankietowanych obecnie korzystających z dzielenia się hasłami stwierdziło, że przestanie korzystać z usług serwisu Netflix, jeśli plan walki z takim procederem wejdzie w życie.

Z badania wynika, że w przypadku wprowadzenia nowych zasad przez firmę, 16 proc. obecnie korzystających z haseł innych osób zaczęłoby płacić, zaś 12 proc. skorzystałoby z opcji dostępu do serwisu w tańszej opcji z reklamami. Własne i nowe konto z pełnymi opłatami uruchomiłby co dziesiąty. Z kolei w przypadku rezygnacji z usług ankietowani wskazują na możliwość przejścia do konkurencji. 42 proc. wskazało jako alternatywę Amazon Prime, 35 proc. Hulu, 26 proc. Disney+, a 20 proc. HBO Max.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Globalne Interesy
Wielki sukces Muska. Starship poleciał w „najbardziej ambitnym locie testowym w historii”
Globalne Interesy
Cybercab i Robovan. Elon Musk ogłasza rewolucję w transporcie
Globalne Interesy
Słaba sprzedaż iPhone'a 16. Apple wciąż pokłada nadzieję w świętach
Globalne Interesy
Elon Musk przedstawi rewolucyjny pojazd. Cybercab to przyszłość transportu?
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Globalne Interesy
Fala fałszywych reklam z gwiazdami. Czy Facebook walczy z oszustami?