Reklama

Netflix wystraszył się? Klienci są przeciw zmianom we współdzieleniu kont

Streamingowy gigant wycofuje się z planów wprowadzenia dodatkowych opłat i obostrzeń związanych z dzieleniem się hasłami przez użytkowników w USA. Badania wskazują na możliwy duży odpływ klientów.

Publikacja: 07.02.2023 15:22

Netflix wystraszył się? Klienci są przeciw zmianom we współdzieleniu kont

Foto: AdobeStock

Przeprowadzone w weekend w USA badanie dla grupy finansowej Jefferies jasno wskazuje, że aż 62 proc. ankietowanych obecnie korzystających z dzielenia się hasłami stwierdziło, że przestanie korzystać z usług serwisu Netflix, jeśli plan walki z takim procederem wejdzie w życie.

Z badania wynika, że w przypadku wprowadzenia nowych zasad przez firmę, 16 proc. obecnie korzystających z haseł innych osób zaczęłoby płacić, zaś 12 proc. skorzystałoby z opcji dostępu do serwisu w tańszej opcji z reklamami. Własne i nowe konto z pełnymi opłatami uruchomiłby co dziesiąty. Z kolei w przypadku rezygnacji z usług ankietowani wskazują na możliwość przejścia do konkurencji. 42 proc. wskazało jako alternatywę Amazon Prime, 35 proc. Hulu, 26 proc. Disney+, a 20 proc. HBO Max.

Czytaj więcej

Netflix wycofuje się z walki ze współdzieleniem kont. Firma mówi o… pomyłce

1 lutego Netflix, jak twierdzi, przypadkowo, opublikował na stronie internetowej w centrum wsparcia użytkowników plan rozprawy z praktyką współdzielenia konta. Nowe zasady zakładały, że konta będzie można nadal udostępniać, ale tylko w ramach jednego gospodarstwa domowego. Netflix sprawdzałby to jednak, trzeba byłoby zalogować się do głównej sieci Wi-Fi (np. w domu) raz na 31 dni – musiałaby to robić każda osoba korzystająca z danego konta.

Netflix poinformował wówczas, że będzie powiadamiał użytkowników, którzy próbują zalogować się na swoje konto w innym miejscu, aby zamiast tego założyli własne konto i zablokuje im dostęp, dopóki tego nie zrobią.

Reklama
Reklama

Andrew Uerkwitz z Jefferies postrzega trudny moment jako okazję dla koncernu do przekształcenia obecnych dzielących się hasłami w płacących klientów. Netflix szacuje, że około 100 milionów gospodarstw domowych ogląda jego treści bez własnego konta. Dlatego, jeśli nawet ułamek zostanie subskrybentami –to firma i tak na tym powinna zyskać.

Testy opłat za korzystanie z haseł innych osób na poziomie 2-3 dol. miesięcznie trwają w Ameryce Południowej. W przeciwieństwie mieszkańców USA użytkownicy m.in. w Chile czy Peru mają się do nich odnosić bardzo pozytywnie.

Globalne Interesy
Kontrowersyjna decyzja Trumpa. Amerykańskie chipy popłyną do Chin
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Globalne Interesy
Ubezpieczyciele obawiają się katastrofy. AI wywróci polisy do góry nogami
Globalne Interesy
Rewolucja w Mecie. Właściciel Facebooka drastycznie tnie kluczowy projekt
Globalne Interesy
W 2026 roku wzrosną ceny smartfonów i komputerów. Niespodziewany powód
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Globalne Interesy
„Woke Stasi commissars”. Musk chce likwidacji UE po karze dla serwisu X, wojna na tweety
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama