Reklama

Facebook tnie do kości. Pracę straci kolejne 10 tys. pracowników

Mark Zuckerberg, prezes spółki Meta, kontrolującej Facebooka i Instagrama, powiadomił właśnie w oficjalnym piśmie pracowników o rozpoczęciu drugiej tury masowej redukcji zatrudnienia w firmie. Tym razem z firmą pożegna się 10 tys. osób.

Publikacja: 14.03.2023 15:46

Mark Zuckerberg zamierza wycinać projekty, które „nie działają lub mogą już nie być kluczowe”

Mark Zuckerberg zamierza wycinać projekty, które „nie działają lub mogą już nie być kluczowe”

Foto: Bloomberg

Meta, która desperacko tnie koszty, już wcześniej zwolniła aż 13 proc. pracowników. W efekcie z pracy odeszło 11 tys. osób. Teraz gigant idzie jeszcze dalej – na bruk ma trafić kolejne 10 tys. osób z 87 tys. A na tym nie koniec. Zuckerberg ogłosił również, że koncern rezygnuje z planów zatrudnienia, która miał – a chodziło o dodatkowe 5 tys. etatów.

Koszty restrukturyzacji są potężne. Szacuje się, że giganta będzie cały proces kosztował od trzech do nawet pięciu miliardów dolarów. Zuckerberg przekonuje, że takie ruchy są jednak konieczne, bo „niestabilność gospodarcza może jeszcze trwać przez wiele lat”. Konkretne plany zwolnień mają być ogłoszone w najbliższych miesiącach.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Dzięki AI zmniejszył zatrudnienie o połowę. Szef Klarny zapowiada szok na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Globalne Interesy
Wybrali akcje z pomocą AI i… zarobili 55 proc. Chatbot to nowy guru inwestycyjny
Globalne Interesy
Twórca ChatGPT w opałach. Pozwy, oskarżenia o monopol i rosnąca siła rywala z Google
Globalne Interesy
Pokolenie Z w pułapce sztucznej inteligencji. Nowy raport nie pozostawia złudzeń
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Trump atakuje Microsoft. Domaga się zwolnienia byłej doradczyni Obamy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama