Rosjanie nie chcą lokalnych smartfonów, a biznes rosyjskiego IT

Sprzedaż smartfonów rosyjskich marek zmniejszyła się w Rosji dwukrotnie w ujęciu rocznym. Rosyjskie urządzenia nie były w stanie wytrzymać konkurencji z zagranicy. Rosyjski biznes nie chce też lokalnego oprogramowania.

Publikacja: 27.04.2023 16:43

Rosjanie odwracają się plecami do swoich produktów. Nie ma mowy o "technologicznej suwerenności"

Rosjanie odwracają się plecami do swoich produktów. Nie ma mowy o "technologicznej suwerenności"

Foto: Adobe Stock

Według danych firmy Marvel Distribution, na które powołuje się gazeta "Wiedomosti", w pierwszym kwartale sprzedaż smartfonów rodzimych marek spadła o 53 proc. rok do roku do 46,9 tys. sztuk. Najpopularniejsze rosyjskie marki to BQ i Inoi. Dla porównania rok temu Rosjanie kupili 99,3 tys. smartfonów krajowej produkcji.

Artur Machliuk, analityk biznesowy firmy F+ tech-Marvel ocenił, że spadek sprzedaży wynika nie tylko z ostrej konkurencji cenowej produktów z Chin, ale również z faktu, że większość rosyjskich marek jest reprezentowana przez urządzenia budżetowe, czyli takie, które kosztują do równowartości 1000 zł.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Globalne Interesy
Zagrożenie krachem. Alarmuje kluczowa instytucja finansowa
Globalne Interesy
Trump i Musk oglądali razem start Starshipa. Nie wszystko poszło jak zaplanowano
Globalne Interesy
Google ma problem. Na sprzedaż pójdzie przeglądarka Chrome czy Android?
Globalne Interesy
Największa rakieta świata rusza w kosmos. W wydarzeniu weźmie udział Donald Trump
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Globalne Interesy
Trzaskowski i Sikorski śladem Schwarzeneggera i Swift. Jak założyć konto na Bluesky?