Rosjanie nie chcą lokalnych smartfonów, a biznes rosyjskiego IT

Sprzedaż smartfonów rosyjskich marek zmniejszyła się w Rosji dwukrotnie w ujęciu rocznym. Rosyjskie urządzenia nie były w stanie wytrzymać konkurencji z zagranicy. Rosyjski biznes nie chce też lokalnego oprogramowania.

Publikacja: 27.04.2023 16:43

Rosjanie odwracają się plecami do swoich produktów. Nie ma mowy o "technologicznej suwerenności"

Rosjanie odwracają się plecami do swoich produktów. Nie ma mowy o "technologicznej suwerenności"

Foto: Adobe Stock

Według danych firmy Marvel Distribution, na które powołuje się gazeta "Wiedomosti", w pierwszym kwartale sprzedaż smartfonów rodzimych marek spadła o 53 proc. rok do roku do 46,9 tys. sztuk. Najpopularniejsze rosyjskie marki to BQ i Inoi. Dla porównania rok temu Rosjanie kupili 99,3 tys. smartfonów krajowej produkcji.

Artur Machliuk, analityk biznesowy firmy F+ tech-Marvel ocenił, że spadek sprzedaży wynika nie tylko z ostrej konkurencji cenowej produktów z Chin, ale również z faktu, że większość rosyjskich marek jest reprezentowana przez urządzenia budżetowe, czyli takie, które kosztują do równowartości 1000 zł.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Globalne Interesy
Platformy streamingowe ostro walczą o kibiców. Na jakie prawa do transmisji stawiają?
Globalne Interesy
Amerykanie blokują Chiny i Rosję w kluczowej technologii. Jest decyzja
Globalne Interesy
Pojedynek gigantów. Największe rakiety Bezosa i Muska szykują się do startu
Globalne Interesy
ZAiKS zażądał opłat od AI. Kto wygra batalię o prawa autorskie?
Globalne Interesy
USA odetną Rosję i Chiny od chipów i AI? Przełomowe zapory handlowe