Rosjanie nie chcą lokalnych smartfonów, a biznes rosyjskiego IT

Sprzedaż smartfonów rosyjskich marek zmniejszyła się w Rosji dwukrotnie w ujęciu rocznym. Rosyjskie urządzenia nie były w stanie wytrzymać konkurencji z zagranicy. Rosyjski biznes nie chce też lokalnego oprogramowania.

Publikacja: 27.04.2023 16:43

Rosjanie odwracają się plecami do swoich produktów. Nie ma mowy o "technologicznej suwerenności"

Rosjanie odwracają się plecami do swoich produktów. Nie ma mowy o "technologicznej suwerenności"

Foto: Adobe Stock

Według danych firmy Marvel Distribution, na które powołuje się gazeta "Wiedomosti", w pierwszym kwartale sprzedaż smartfonów rodzimych marek spadła o 53 proc. rok do roku do 46,9 tys. sztuk. Najpopularniejsze rosyjskie marki to BQ i Inoi. Dla porównania rok temu Rosjanie kupili 99,3 tys. smartfonów krajowej produkcji.

Artur Machliuk, analityk biznesowy firmy F+ tech-Marvel ocenił, że spadek sprzedaży wynika nie tylko z ostrej konkurencji cenowej produktów z Chin, ale również z faktu, że większość rosyjskich marek jest reprezentowana przez urządzenia budżetowe, czyli takie, które kosztują do równowartości 1000 zł.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Globalne Interesy
Jeff Bezos rzuca wyzwanie Muskowi z nowym autem. Stworzył tańszego konkurenta Tesli
Globalne Interesy
Naukowcy odtworzyli skórę dinozaura. Powstanie luksusowy produkt dla bogatych
Globalne Interesy
Zagrożona produkcja F-35, rakiet czy robotów Tesli. Chiny wiedziały, gdzie uderzyć
Globalne Interesy
Rośnie zaintersowanie Konstytucją 3 maja. Polacy szukają w sieci informacji
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Globalne Interesy
Superkomputer za 200 mld dol. i zasilany przez dziewięć reaktorów. Nadchodzą giganci
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne