Popularny serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych, już w 2021 roku ogłosił plany wycofania się z chińskiego rynku. Powodem miały być wyzwania związane ze spowolnieniem gospodarczym, silna konkurencja, ale też nieprzyjazne zagranicznym firmom prawo w Państwie Środka.
Teraz LinkedIn poszedł o krok dalej i zapowiedział ostateczne zamknięcie chińskiej wersji swojej aplikacji, InCareers. Ma ona zniknąć do 9 sierpnia 2023 roku.
„Pomimo naszych początkowych postępów, InCareers zmagało się z ostrą konkurencją i wyzwaniami w środowisku makroekonomicznym, które w końcu doprowadziły nas do decyzji o przerwaniu działalności serwisu” – wyjaśnił LinkedIn w oświadczeniu na swojej stronie internetowej.
Czytaj więcej
Przy takim tempie wymiany handlowej Chiny staną się szybko monopolistą w handlu z Rosją. W ciągu czterech miesięcy obroty obu państw wzrosły o 41 proc. w ujęciu rocznym.
Serwis poinformował użytkowników InCareers, że do czasu zamknięcia strony mogą pobrać dane ze swoich kont, a po 9 sierpnia zostaną one usunięte.