Projekt pod nazwą Studio Coke AI ma służyć także na zbliżeniu się do nowej grupy głównie młodszych klientów. Studio nagraniowe ma pojawiać się podczas znanych wydarzeń muzycznych jak festiwale Lollapalooza w Chicago czy Austin City Limits Music Festival w Teksasie. Firma wyjaśnia, że w studiu mogą się pojawić chętni do wzięcia udział w nagraniu piosenki. Ich udział będzie polegał na tym, żeby odpowiedzieć na kilka pytań, jak miałaby brzmieć ich piosenka, ale także czego oczekują po teledysku czy również okładce albumu.
– To wciągające doświadczenie jest doskonałym przykładem połączenia pasji pokolenia Z do muzyki, kreatywności i technologii w celu napędzania rozwoju marki wśród następnej generacji konsumentów – mówi James Robinson, dyrektor kreatywny Momentum Worldwide, pracujące przy projekcie.
Coca-Cola od dawna współpracuje z z gwiazdami muzyki, chętnie obejmuje też patronaty nad wydarzeniami muzycznymi czy organizuje własne akcji muzycznych np. Coke Live Music. W Polsce od wielu lat odbywał się w Krakowie, tegoroczna edycja jednak nie dojdzie do skutku.
Teraz firma zdecydowała wzorem wielu innych koncernów na wprowadzenie sztucznej inteligencji do strategii. Po raz pierwszy marka podjęła się współpracy z twórcą ChatGPT w marcu br., kiedy uruchomiła platformę „Create Real Magic”. Coca-Cola zachęciła wówczas konsumentów do tworzenia grafik przy użyciu AI. Najlepsze z nich znalazły się na billboardach w Nowym Jorku i Londynie.