Reklama

Chiny rzucają wyzwanie Muskowi. Ich globalny internet ma być lepszy od Starlinka

GalaxySpace – pod taką nazwą kryje się projekt satelity z rozkładanymi panelami słonecznymi, który ma usprawnić łączność internetową. Prywatna chińska firma z sektora kosmicznego oferuje bardzo dużą moc transmisji.

Publikacja: 28.11.2023 15:20

Satelitarny internet zdominował Elon Musk ze swoim Starlinkiem. Ale Chińczycy szykują odpowiedź

Satelitarny internet zdominował Elon Musk ze swoim Starlinkiem. Ale Chińczycy szykują odpowiedź

Foto: Adobe Stock

GalaxySpace ma ambicję konkurowania ze Starlinkiem, czyli satelitarnym internetem od SpaceX. Firma Elona Muska jest w tej dziedzinie pionierem i najważniejszym graczem, ale start-up z Pekinu przekonuje, że jego technologia przewyższa amerykański projekt.

Pierwsza konstelacja satelitów GalaxySpace została już przetestowana (w kooperacji z chińską firmą Skulight), a teraz – jak pisze „China Daily” – może zostać wzbogacona o kolejne ogniwo. Chodzi o nowy typ satelity, który usprawni połączenia nie tylko na Ziemi, ale również w przestrzeni kosmicznej. Satelita komunikacyjny, zasilany za pośrednictwem energii słonecznej (nowatorskim rozwiązaniem jest m.in. to, że panele będą rozkładać się w dowolnym kierunku), ma być wyposażony w specjalne anteny z tzw. układem fazowym.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
AI dostała zadyszki? Eksperci mówią o spowolnieniu i bańce większej niż internetowa
Globalne Interesy
Gigantyczne pragnienie AI. Giganci trzymają to w tajemnicy
Globalne Interesy
Koniec dominacji ChatGPT? Eksperci wytypowali nowego króla AI
Globalne Interesy
AI jak bańka dot.comów? Raport prestiżowego MIT wywołał panikę
Globalne Interesy
„To jeden z najgłupszych pomysłów”. Firmy zwalniają młodych pracowników, zastępuje ich AI
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama