Threads to aplikacja stworzona przez zespół Instagrama (firma należąca do Mety kontrolowanej przez Zuckerberga), która pozwala na udostępnianie publicznych wiadomości tekstowych i wchodzenie w dyskusje z innymi użytkownikami. Od czasu jej uruchomienia w USA w lipcu br. stworzono m.in. wersję przeglądarkową, a także zakładkę pokazującą wyłącznie treści publikowane przez obserwowanych, możliwość edycji postów oraz wyszukiwania za pomocą słów kluczowych. Początkowo platforma, w odróżnieniu od X, nie była dostępna w Unii Europejskiej. To wynikało z surowych regulacji dotyczących usług online w UE.
Jakie będą Threads w Polsce
Meta znalazła jednak sposób jak to obejść. Threads (po polsku: wątki) rusza w Europie z dość nietypową, okrojoną wersją. Użytkownicy mogą zatem utworzyć profil na Threads, który będzie połączony z ich kontem na Instagramie, ale jest też opcja skorzystania z nowej platformy bez zakładania profilu – w takiej sytuacji mogą jedynie wyszukiwać konkretne konta, przeglądać bądź zgłaszać treści oraz udostępniać je innym za pomocą linku, ale nie będą mieli możliwość wchodzić w interakcje, np. odpowiadać, czy podawać dalej treści na platformie.
Czytaj więcej
Koncern rozpoczął wdrażanie kompleksowego szyfrowania wszystkich czatów i połączeń na Messengerze i Facebooku. Funkcja ta jest już dostępna, ale aktualizacja wszystkich kont Messenger przy użyciu domyślnego szyfrowania może zająć trochę czasu.
Nowy serwis Mety zaczął z przytupem i w pięć dni od startu w lipcu 2023 r. zdobył ponad 100 mln użytkowników. Jednak zaraz potem zaczął się ich masowy odpływ. Wejście do Europy ponownie da serwisowi napędu. Ekspansja, będąca największym krokiem tej platformy od jej debiutu, może się udać, bo X przeżywa obecnie trudne chwile.
Threads kontra X
Mark Zuckerberg chce najwyraźniej wykorzystać słabość Muska, który boryka się z odpływem reklamodawców oraz licznymi aferami i oskarżeniami o antysemityzm. W tym kontekście wejście Threads może być atrakcyjną alternatywą dla reklamodawców (w tym Disneya, IBM, czy Apple), którzy porzucili X. Potencjał nowej platformy jest spory. W październiku miała on niecałe 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (dla porównania X ma ich – wedle analiz Sensor Tower – aż 365 mln).