Duże podwyżki Spotify. Serwis po raz pierwszy podnosi w Polsce ceny

Od 8 stycznia miesięczna opłata za subskrypcję planu Premium Individual rośnie z 19,99 zł na 23,99 zł, a Premium Family z 29,99 zł na 37,99 zł. Firma przesuwa jednak naliczanie podwyżek dla abonentów do kwietnia.

Publikacja: 08.01.2024 18:15

Poważne podwyżki Spotify wynikają ze wzrostu kosztów działalności - tłumaczy firma

Poważne podwyżki Spotify wynikają ze wzrostu kosztów działalności - tłumaczy firma

Foto: Bloomberg

W mailu rozesłanym do użytkowników Spotify informuje, że jest to pierwsza w historii aktualizacja ceny tego planu i jest ona konieczna, ponieważ wzrosły ponoszone przez firmę koszty operacyjne. - Cenimy sobie wszystkich użytkowników Premium, dlatego przesuwamy o dwa miesiące (do kwietnia) moment, od którego zaczniemy naliczać opłatę za subskrypcję w wysokości 19,99 zł - podaje firma. Podobne przesunięcie czasu pobierania wyższej opłaty zastosowano dla abonentów pakietu Premium Family.

Czytaj więcej

Spotify ogłasza gigantyczne zwolnienia pracowników. „Skorygowanie kosztów"

Czas na zaakceptowanie nowej ceny mija 31 marca 2024. W sytuacji, gdy klient nie wyrazi zgody — informuje firma — straci dostęp do wszystkich korzyści planu Premium. Spotify automatycznie anuluje plan, a konto zostanie przeniesione do bezpłatnej wersji Spotify z reklamami po kolejnej dacie rozliczenia.

Nadzieja firmy w sprzedaży biletów

Spotify walczy o zyski. Firma z siedzibą w Sztokholmie w grudniu ogłosiła redukcję zatrudnienia o 17 proc., co oznaczało zwolnienie ponad 1,5 tys. pracowników. Media informują, że Spotify poinformował pozostałych inżynierów, że planuje wznowić wysiłki na rzecz ugruntowania swojej obecności w obszarze sprzedaży biletów do końca 2024 r. Póki co projekt sprzedaży biletów nie odniósł sukcesu, ale aby osiągnąć swój cel, firma może zwrócić się w kierunku fuzji i przejęć - podaje TheTicketingBusiness.com.

Spotify rozpoczęło testowanie sprzedaży biletów na koncerty fanom ponad rok temu za pośrednictwem nowej witryny „Spotify Tickets”.

Czytaj więcej

Media społecznościowe z opłatami. Po ile Facebook, Instagram, X i YouTube?

Zwolnienia pracowników w Spotify

Choć początkowe próby były obiecujące, a odchodzący dyrektor finansowy Paul Vogel wychwalał entuzjazm artystów i zwiększone zaangażowanie fanów, wysiłki na rzecz rozwoju pod koniec 2023 r. utknęły w martwym punkcie.

Ostatnia runda cięć następuje po podobnych redukcjach zatrudnienia, które miały miejsce wcześniej w 2023 r., w tym w styczniu zwolniono 500 osób, w czerwcu 200, głównie związanych z podcastami. Redukcja zatrudnienia oznacza oznacza wyraźną zmianę w stosunku do okresu szybkiego rozwoju, w wyniku którego w ciągu zaledwie trzech lat liczba pracowników Spotify niemal się podwoiła.

W mailu rozesłanym do użytkowników Spotify informuje, że jest to pierwsza w historii aktualizacja ceny tego planu i jest ona konieczna, ponieważ wzrosły ponoszone przez firmę koszty operacyjne. - Cenimy sobie wszystkich użytkowników Premium, dlatego przesuwamy o dwa miesiące (do kwietnia) moment, od którego zaczniemy naliczać opłatę za subskrypcję w wysokości 19,99 zł - podaje firma. Podobne przesunięcie czasu pobierania wyższej opłaty zastosowano dla abonentów pakietu Premium Family.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO