Fani Apple stali w kolejkach, aby wydać 3499 dolarów na gogle. „Mają być jak Mac"

Wierni użytkownicy Apple ustawiali się przed sklepami w USA, aby kupić pierwsze zestawy słuchawkowe Vision Pro, które - jak przekonuje prezes koncernu Tim Cook - „dołączą do panteonu przełomowych produktów". Apple rzuca wyzwanie firmie Meta.

Publikacja: 03.02.2024 15:36

Apple sprzedało już 180 tys. egzemplarzy Vision Pro. Cena jest astronomiczna

Apple sprzedało już 180 tys. egzemplarzy Vision Pro. Cena jest astronomiczna

Foto: Bloomberg

Tim Cook pojawił się osobiście we flagowym sklepie Apple na Manhattanie przy Piątej Alei, aby uświetnić premierę pierwszego komputera przestrzennego – który ma połączyć świat cyfrowy ze światem realnym. Po zestaw Vision Pro – pierwszy zupełnie nowy produkt koncernu od 2016 roku – ustawiły się kolejki przed sklepami. Mimo, iż cena zestawu, który łączy rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną, to aż 3499 dolarów (równowartość 14 tys. zł) – pisze Bloomberg. Do tej pory był to stosunkowo niszowy rynek, a w branży dominowała Meta Platforms. Apple ma jednak nadzieję wykorzystać najnowocześniejszą technologię i swoją siłę marketingową, aby przekształcić nowy produkt w coś większego.

Hit na miarę Maca czy iPhone`a?

W sklepie Apple w Nowym Jorku Cook powiedział, że największe wrażenie na klientach może zrobić interfejs urządzenia, który nazwał „magicznym sposobem, w jaki nim sterujesz”. Vision Pro wykorzystuje ruchy oczu i gesty dłoni, aby nawigować użytkowników przez gry. - Vision Pro działa tak, jak działa ludzki umysł – powiedział Caroline Hyde z Bloomberg Television. - Ludzie je zakładają i od razu wiedzą, jak tego używać - dodała.

Przed otwarcie sklepów ustawialy się kolejki zainteresowanych kupnem gogli. Czy takie rozwiązania wy

Przed otwarcie sklepów ustawialy się kolejki zainteresowanych kupnem gogli. Czy takie rozwiązania wyjdą z rynkowej niszy?

Bloomberg

Apple chwali się, że biblioteka Apple Arcade jest kompatybilna z Apple Vision Pro, ale posiada specjalnie zaprojektowane tytuły: LEGO Builder’s Journey, Synth Riders oraz przeniesioną do innej rzeczywistości wersję popularnego Super Fruit Ninja. Można też zagrać w Game Room, WHAT THE GOLF?, Cut the Rope 3, Jetpack Joyride 2, Bloons TD 6+, stitch., Patterned, Illustrated oraz Wylde Flowers.

Mimo kolejek przed sklepami piątkowy debiut przyciągnął stosunkowo niewielką grupę klientów, którzy albo chcieli kupić urządzenie, albo po prostu je wypróbować. Mimo to Tim Cook porównuje debiut Vision Pro do narodzin innych kultowych urządzeń Apple, w tym komputera Mac, iPoda i iPhone’a, stwierdzając, że „dołącza on do panteonu przełomowych produktów”.

Czytaj więcej

Ta technologia ma w końcu wyjść z niszy. Premiera i ambitny plan Apple

„Apple Vision Pro łączy tysiące innowacji, aby stworzyć produkt, jakiego świat nigdy wcześniej nie widział” – napisał w mejlu skierowanym do pracowników. „To niezwykłe osiągnięcie i jak wielu z Was może potwierdzić, prace nad nim trwały lata” - dodał.

Apple liczy na więcej

Vision Pro ma bardziej skomplikowany proces sprzedaży niż jakikolwiek poprzedni produkt Apple. Zawiera trwające od 20 do 25 minut prezentacje produktów przedstawiające wideo 3D i aplikacje w rzeczywistości mieszanej. W największych amerykańskich sklepach firmy Apple wprowadziło okrągłe siedzenia i dywaniki, aby zapewnić testerom wrażenie salonu.

Na razie zestaw Vision Pro nie będzie dużym czynnikiem napędzającym sprzedaż koncernu – informuje Bloomberg. W tym roku dostawy będą liczone w setkach tysięcy, w porównaniu z setkami milionów w przypadku iPhone'a. Ale może to i tak zmienić Apple w największego gracza na rynku rzeczywistości mieszanej.

Czytaj więcej

Apple celowo spowalniało iPhone`y. Teraz koncern płaci klientom

Analitycy oszacowali, że Apple sprzedało około 180 000 egzemplarzy Vision Pro w okresie przedsprzedaży, który rozpoczął się w połowie stycznia. Przy 3499 dolarów za sztukę daje to znacznie ponad 600 milionów dolarów przychodów.

Tim Cook pojawił się osobiście we flagowym sklepie Apple na Manhattanie przy Piątej Alei, aby uświetnić premierę pierwszego komputera przestrzennego – który ma połączyć świat cyfrowy ze światem realnym. Po zestaw Vision Pro – pierwszy zupełnie nowy produkt koncernu od 2016 roku – ustawiły się kolejki przed sklepami. Mimo, iż cena zestawu, który łączy rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną, to aż 3499 dolarów (równowartość 14 tys. zł) – pisze Bloomberg. Do tej pory był to stosunkowo niszowy rynek, a w branży dominowała Meta Platforms. Apple ma jednak nadzieję wykorzystać najnowocześniejszą technologię i swoją siłę marketingową, aby przekształcić nowy produkt w coś większego.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny