Od momentu premiery iPhone 16 stał się on obiektem kpin wielu internautów wskazujących, że od poprzedniego modelu różni go jedynie wielkość ekranu. Zaszyte funkcje oparte na sztucznej inteligencji to za mało, by przyciągnąć uwagę kupujących.
Tymczasem Apple miało nadzieję, że iPhone 16 stanie się wielkim hitem po latach słabszej sprzedaży ich smartfonów. Jak zauważa CNN, dawno minęły czasy, gdy fani ustawiali się w kolejce, aby wymienić swoje urządzenie na nowe niemal co roku. I to mimo wysokich cen.
Jaka jest sprzedaż iPhone'a 16?
Według wpisu na blogu Ming-Chi Kuo, analityka od Apple z TF International Securities, koncern sprzedał zaledwie 37 milionów sztuk w pierwszym weekendzie przedsprzedaży iPhone'a 16, co stanowi spadek o ponad 12 proc. w porównaniu z analogiczną sprzedażą iPhone'a 15 przed rokiem. W szczególności popyt na droższe urządzenia iPhone 16 Pro okazał się rozczarowaniem.
Czytaj więcej
Premiera sprzętów z logo nadgryzionego jabłka, choć nie przyniosła wielu zaskoczeń, otwiera nowy rozdział w rozwoju tych popularnych urządzeń. Jaki jest iPhone 16? Jak działa Apple Intelligence? Co wiemy o kolejnej odsłonie AirPods i Apple Watch?
Tydzień po rozpoczęciu przedsprzedaży analityk Wedbush Dan Ives oszacował jej efekty tylko nieznacznie wyżej niż szacował Kuo, na około 40 milionów sztuk. Również analityk technologii CFRA Research Angelo Zino napisał, że dane z pierwszego weekendu przedsprzedaży wskazują na spadek w porównaniu z rokiem poprzednim.