Wycena rynkowa CD Projektu przekracza już 25 mld zł. Notowania poruszają się w długoterminowym trendzie wzrostowym w oczekiwaniu na przyszłoroczną premierę „Cyberpunka”. Na razie jednak giełdowa spółka nadal dużo zarabia na swojej flagowej serii o wiedźminie – Geralcie z Rivii. A za kilka tygodni dostanie dodatkowy „prezent”.
CZYTAJ TAKŻE: Netflix ujawnił swój najpopularniejszy serial wszechczasów
– CD Projekt z pewnością skorzysta na premierze serialu „Wiedźmin”. Pierwszy sezon debiutuje w grudniu i jest mocno promowany na całym świecie przez Netflixa – komentuje Łukasz Kosiarski, analityk Pekao Investment Banking. Dodaje, że CD Projekt niejako w prezencie dostaje darmową promocję marki, co powinno się pozytywnie przełożyć na popularność „Wiedźmina 3”, niedawno wydanego także na Nintendo Switch oraz gry „Gwint”, która kilkanaście dni temu zadebiutowała w wersji mobilnej na iOS.
– W dłuższym horyzoncie czasowym CD Projekt naszym zdaniem powróci do uniwersum wiedźmina z kolejną grą, więc w tym kontekście najlepszym scenariuszem dla spółki byłby sukces serialu i przedłużenie na kilka sezonów – podkreśla Kosiarski. O tym, że serial Netflixa może mieć pozytywny wpływ na zainteresowanie marką Wiedźmin, przekonany jest również Kamil Jędrej, ekspert z Noble Securities, ale zaznacza, że czasami miłośnik seriali nie jest miłośnikiem gier i odwrotnie.
CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt jest już o połowę więcej wart niż KGHM czy PGE