Vivid Games zwiększy portfel gier

Celem spółki jest powiększanie portfela gier, zwiększenie ich różnorodności oraz współpraca z zewnętrznymi podmiotami. Akcje drożeją.

Publikacja: 10.06.2020 12:50

Vivid Games zwiększy portfel gier

Foto: mat. pras.

Zarząd podał informację o przyjęciu nowej strategii na 2020 r. i lata następne. Celem jest powiększanie portfela o 2-3 gry z tzw. segmentu mid-core rocznie oraz dużą liczbę gier z segmentu casual.

„Gry z obu segmentów będą̨ produkowane wewnętrznie, zlecane zewnętrznym producentom, lub pozyskiwane za pośrednictwem programu wydawniczego. Głównymi kanałami dystrybucji będą sklepy Apple App Store oraz Google Play, natomiast wiodącym modelem biznesowym free2play – w zakresie mikropłatności oraz monetyzacji reklamowej” – czytamy w raporcie.

CZYTAJ TAKŻE: Nadchodzi apokalipsa zombie. Vivid Games odkrywa karty

Spółka zapowiedziała też poszerzenie sieci dystrybucji i testy nowych modeli biznesowych. Chce jednocześnie koncentrować się na najlepszych tytułach, co w efekcie prowadzić ma do zwiększania przychodów ze sprzedaży. Te za maj wyniosły 3,18 mln zł, a narastająco od stycznia sięgnęły 11,4 mln zł. Z kolei skonsolidowany zysk netto za maj 2020 r. wyniósł szacunkowo 0,58 mln zł i prawie 2,1 mln zł w ujęciu narastającym.

„Wyniki wskazują na brak zagrożenia dla realizacji prognozy dotyczącej przychodów i wyniku za rok 2020 opublikowanej 5 listopada 2019 r.” – czytamy w raporcie.

Vivid Games w tym roku miał wykupić obligacje, ale nie udało mu się pozyskać finansowania – zarząd podkreśla, że był to skutek trudnej sytuacji na rynkach, spowodowanej wybuchem pandemii. Problemy z wykupieniem obligacji zmusiły bydgoską spółkę do rozpoczęcia postępowania restrukturyzacyjnego. W dniu 8 maja sąd wydał postanowienie w sprawie przeprowadzenia głosowania nad układem w trybie pisemnego zbierania głosów, z pominięciem zwoływania zgromadzenia wierzycieli.

Ponad 4 proc. do 1,65 zł zyskują dziś notowania Vividu.

Zarząd podał informację o przyjęciu nowej strategii na 2020 r. i lata następne. Celem jest powiększanie portfela o 2-3 gry z tzw. segmentu mid-core rocznie oraz dużą liczbę gier z segmentu casual.

„Gry z obu segmentów będą̨ produkowane wewnętrznie, zlecane zewnętrznym producentom, lub pozyskiwane za pośrednictwem programu wydawniczego. Głównymi kanałami dystrybucji będą sklepy Apple App Store oraz Google Play, natomiast wiodącym modelem biznesowym free2play – w zakresie mikropłatności oraz monetyzacji reklamowej” – czytamy w raporcie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”