Skonsolidowany zysk netto grupy za I kwartał 2021 r. wyniósł 32,5 mln zł. Jest o 64,7 proc. niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jest też aż o 64 proc. niższy niż średnio prognozowali analitycy ankietowani przez PAP. Wyniki odbiegają mocno od konsensusu również na poziomie operacyjnym i EBITDA. Zysk operacyjny wyniósł 43,2 mln zł (spadek o 56 proc. rok do roku), podczas gdy średnia z prognoz ekspertów zakładała prawie 98 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 71,1 mln zł – jest o 44 proc. poniżej oczekiwań.
Łączna wartość środków pieniężnych zwiększyła się i wyniosła na koniec marca 2021 r. 1,55 mld zł. Przy uwzględnieniu płynnych aktywów finansowych w postaci nabytych obligacji skarbowych grupa miała na koniec marca rezerwy finansowe w wysokości 1,92 mld zł, czyli o 119 proc. wyższe niż na koniec zeszłego roku.
CZYTAJ TAKŻE: Odejścia z CD Projektu. W tle oskarżenie o mobbing i gigapremie
Łączna wartość przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2021 r. wyniosła 197,6 mln zł i była nieznacznie wyższa w stosunku do rekordowego I kwartału roku ubiegłego. Spółka podkreśla w raporcie, że w 2020 r. sprzedaż wspierana była ograniczeniami dotyczącymi pandemii, wzrostem rozpoznawalności uniwersum wiedźmińskiego po mającej miejsce w grudniu 2019 r. premierze serialu The Witcher oraz przychodami ze sprzedaży „Wiedźmina 3: Dziki Gon” w wersji na Nintendo Switch, której premiera miała miejsce pod koniec 2019 r.
„Wskazane wyżej czynniki wspierające sprzedaż w I kwartale 2020 r. straciły na znaczeniu na przestrzeni roku 2020, co przełożyło się na zmniejszenie przychodów sprzedaży produktów z rodziny wiedźmińskiej w bieżącym roku przy jednoczesnym pojawieniu się przychodów ze sprzedaży gry Cyberpunk 2077 – zrealizowanych głównie w ramach cyfrowej dystrybucji na PC i konsole Xbox” – czytamy w raporcie.