Potężny spadek zysku. CD Projekt zakładnikiem Sony

Wyniki studia za pierwszy kwartał 2021 r. są zdecydowanie niższe od oczekiwań analityków. Na konferencji prasowej zarząd zasygnalizował, że nie należy liczyć na poprawę sytuacji, dopóki „Cyberpunk 2077” nie wróci do sklepu Sony.

Publikacja: 31.05.2021 18:26

CD Projekt znalazł się w nieciekawej sytuacji

CD Projekt znalazł się w nieciekawej sytuacji

Foto: CD Projekt

Skonsolidowany zysk netto grupy za I kwartał  2021  r. wyniósł  32,5 mln zł. Jest o 64,7 proc.  niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jest też aż o 64 proc. niższy niż średnio prognozowali analitycy ankietowani przez PAP. Wyniki odbiegają mocno od konsensusu również na poziomie operacyjnym i EBITDA. Zysk operacyjny wyniósł 43,2 mln zł (spadek o 56 proc. rok do roku), podczas gdy średnia z prognoz ekspertów zakładała prawie 98 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 71,1 mln zł – jest o 44 proc. poniżej oczekiwań.

Łączna  wartość  środków  pieniężnych zwiększyła się i  wyniosła na koniec marca 2021 r. 1,55 mld zł.  Przy uwzględnieniu płynnych aktywów finansowych w postaci nabytych obligacji skarbowych grupa  miała na koniec marca rezerwy finansowe w wysokości 1,92 mld zł, czyli o 119 proc. wyższe niż na koniec zeszłego roku.

CZYTAJ TAKŻE: Odejścia z CD Projektu. W tle oskarżenie o mobbing i gigapremie

Łączna wartość przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2021 r. wyniosła 197,6 mln zł i była nieznacznie wyższa w stosunku  do rekordowego I kwartału roku ubiegłego. Spółka podkreśla w raporcie, że w  2020  r. sprzedaż wspierana była ograniczeniami dotyczącymi pandemii,  wzrostem  rozpoznawalności  uniwersum  wiedźmińskiego  po  mającej miejsce w grudniu 2019 r.  premierze serialu The Witcher oraz przychodami ze sprzedaży „Wiedźmina 3: Dziki Gon” w wersji na Nintendo Switch, której premiera miała miejsce pod  koniec  2019  r.

„Wskazane  wyżej  czynniki  wspierające  sprzedaż w I kwartale  2020  r.  straciły  na  znaczeniu  na  przestrzeni roku 2020, co przełożyło się na zmniejszenie przychodów sprzedaży produktów z rodziny wiedźmińskiej w bieżącym roku przy jednoczesnym pojawieniu się  przychodów ze sprzedaży gry  Cyberpunk  2077  –  zrealizowanych głównie w ramach cyfrowej dystrybucji na PC i konsole Xbox”  – czytamy w raporcie.

Analitycy średnio spodziewali się nieco ponad 238 mln zł przychodów spółki w I kwartale 2021 r. (czyli przychody są o 17 proc. poniżej konsensusu).

W grudniu 2020 r. zadebiutował „Cyberpunk 2077”. Liczne błędy w wersji na konsole mocno obniżyły sprzedaż gry. Sprawiły, że Sony usunęło do odwołania z PlayStation Store cyfrową wersję. Nadal trwają rozmowy w sprawie przywrócenia jej do sklepu. Zarząd polskiego studia nie chce deklarować, kiedy to się stanie. Spółka w I kwartale „naprawiała” grę, ogłosiła też nową strategię na najbliższe lata.

CZYTAJ TAKŻE: „Cyberpunk” zdołował polskie studia. Wielka utrata wartości

– Zamierzamy wywiązać się z obietnicy danej graczom w styczniu. Choć widzimy znaczną poprawę, duża część zespołu nadal pracuje nad tym, by gracze mogli czerpać jeszcze większą przyjemność z gry w „Cyberpunka”. Jednocześnie wprowadzamy pierwsze wewnętrzne zmiany związane z transformacją studia. To długotrwały proces, jednak wiemy, że jest on konieczny, byśmy mogli efektywnie pracować nad dwoma projektami AAA jednocześnie  –  deklaruje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Podczas konferencji prasowej szef studia potwierdził, że poza kolejnymi aktualizacjami do „Cyberpunka 2077” oraz darmowymi dodatkami do gry, spółka planuje wydać w drugiej połowie roku „Cyberpunka” i „Wiedźmina 3″ na najnowszą generację konsol. Potwierdził też, że latem tego roku premierę będzie miał „The Witcher: Monster Slayer”, gra mobilna studia Spokko.

– Niemal połowa zespołu pracuje nadal nad „Cyberpunkiem – poinformował też Kiciński.

Skonsolidowany zysk netto grupy za I kwartał  2021  r. wyniósł  32,5 mln zł. Jest o 64,7 proc.  niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jest też aż o 64 proc. niższy niż średnio prognozowali analitycy ankietowani przez PAP. Wyniki odbiegają mocno od konsensusu również na poziomie operacyjnym i EBITDA. Zysk operacyjny wyniósł 43,2 mln zł (spadek o 56 proc. rok do roku), podczas gdy średnia z prognoz ekspertów zakładała prawie 98 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 71,1 mln zł – jest o 44 proc. poniżej oczekiwań.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”