Gry mobilne idą jak burza. Pomaga pandemia

Sektor cyfrowej rozrywki jest beneficjentem trwającej pandemii – wynika z najnowszych szacunków portalu Sensor Tower. To dobra wiadomość dla takich firm jak Ten Square Games czy T-Bull.

Publikacja: 01.07.2020 12:28

Gry mobilne idą jak burza. Pomaga pandemia

Foto: Bloomberg

Wydatki na gry mobilne wzrosły w pierwszym półroczu 2020 r. o 21,2 proc. rok do roku, do 36,6 mld dol. Gry pobrano łącznie 28,5 mld razy, czyli o 42,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku – wynika z szacunków portalu Sensor Tower, które podał PAP.

Wydatki na gry w sklepie App Store wzrosły o 22,7 proc. do 22,2 mld dol., a w sklepie Google Play o 19 proc. do 14,4 mld dol. Jak szacuje Sensor Tower, łącznie na wszystkie aplikacje mobilne wydano w pierwszym półroczu ponad 50 mld dol., o 23,4 proc. więcej niż przed rokiem. Portal zwraca uwagę, że dynamika wzrosła w porównaniu z zestawieniami pierwszych półroczy 2019 i 2018 roku, kiedy tempo wzrostu sięgnęło 20 proc. Analitycy uzasadniają to skutkami trwającej pandemii COVID-19, która zwiększyła popyt na cyfrową rozrywkę.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema