W zestawieniu najchętniej kupowanych gier – zarówno w całym 2019 r., jak i w styczniu br. – wygrywa wydana pod koniec września „FIFA 20”. W rankingu za 2019 r. drugim i trzecim miejscu znalazły się: wydana na platformę PlayStation4 gra „Star Wars Jedi: Upadły Zakon” i „Minecraft”. Tuż za podium uplasowała się z kolei produkcja „Call of Duty Modern Warfare”.
CZYTAJ TAKŻE: Polskie gry w zestawieniu globalnych hitów. Co jest teraz na topie?
Według MediaMarkt w styczniu 2020 r. Polacy najchętniej sięgali po takie tytuły, jak – oprócz wspomnianej gry „FIFA” – m.in. „The Sims 4 Uniwersytet”, wydany na Nintendo Switch „Pokemon Sword/Shield”. Miejsce na podium mają zaś już wspomniane „Minecraft” oraz „Star Wars”. – Rośnie zainteresowanie gamingiem i ten trend dotyczy różnych grup wiekowych. Przekłada się to na dynamiczny wzrost zainteresowania grami, ale również konsolami do gier i akcesoriami – komentuje Mariusz Bocian z działu zakupu w MediaMarkt.
Krisztian Bocsi, Bloomberg
Jego zdaniem ekscytującym wydarzeniem w segmencie gamingowym będzie w tym roku wypuszczenie konsoli nowej generacji – PlayStation 5. – Sony zapowiada, że produkt wyróżni się na rynku nie tylko obsługą rozdzielczości 8K, ale także wsteczną kompatybilnością z obsługą gier z poprzednich modeli konsoli – dodaje.