„Red Dead Redemption 2” było najlepiej sprzedającą się grą w USA w grudniu – wynika z najnowszego raportu NPD Group. To dobra wiadomość dla polskiego CD Projektu, który przygotowuje swój największy hit, „Cyberpunka”, porównywalnego właśnie z „Red Dead Redemption 2”. – Sukces lub porażka tego najbardziej oczekiwanego tytułu będzie mieć ogromny wpływ na kondycję polskiego rynku – podkreśla Krzysztof Grudziński, producent w studiu Punch Punk Games.
Przy tworzeniu „Wiedźmina 3” w końcową fazę projektu zaangażowanych było 250 osób. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, zespół pracujący nad „Cyberpunkiem” liczy już ponad 400 osób. Data premiery nie jest jeszcze znana. – Nie planujemy skokowego wzrostu zatrudnienia przy tym projekcie, natomiast stale chcemy przyciągać utalentowanych ludzi z całego świata – mówi Karolina Gnaś z biura relacji inwestorskich CD Projektu.
Spółka jest największym producentem gier na warszawskiej giełdzie. Po środowej potężnej zwyżce kapitalizacja CD Projektu przekracza 18 mld zł i czwartkowa przecena niewiele zmieniła. Według wyceny Morgana Stanleya spółka jest warta 23 mld zł. Jej kurs porusza się w mocnym trendzie wzrostowym. Dalszym wsparciem dla całej branży mogą być notowania zagranicznych gigantów, które po trudnym 2018 r. w tym roku systematycznie drożeją.
Nowe trendy
W zeszłym roku polski rynek gier wideo zanotował, unikalny w skali europejskiej, 9-proc. wzrost, a jego wartość przekroczyła 2 mld zł. – W 2019 r. mamy szansę utrzymać tę dynamikę – uważa Rafał Basaj, menedżer w studiu Bloober Team.