„Cyberpunk” już się zwrócił CD Projektowi. Ale na giełdzie mocne spadki

Wartość należności licencyjnych z tytułu sprzedaży przedpremierowej „Cyberpunka” we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączne nakłady na produkcję i marketing.

Publikacja: 11.12.2020 09:40

„Cyberpunk” już się zwrócił CD Projektowi. Ale na giełdzie mocne spadki

Foto: Bloomberg

CD Projekt szacuje, że wartość należności licencyjnych z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry „Cyberpunk 2077” we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz kosztów jej marketingu i promocji, zarówno dotychczasowych, jak i planowanych do końca 2020 r. – podała spółka w komunikacie dziś rano.

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy liczą na żniwa. Żadnych promocji na „Cyberpunka”

Wczoraj pojawiła się informacja, że w przedsprzedaży złożono zapisy na ponad 8 mln zamówień – to poziom przekraczający oczekiwania zarządu i rynku.

Premiera gry „Cyberpunk 2077” w wersji na komputery PC w serwisach Steam, GOG i Epic Store oraz na Google Stadia odbyła się w czwartek, w Polsce  o godz. 1:00 w nocy. Z kolei premiera na konsolach PlayStation i Xbox w każdym kraju odbyła się o północy lokalnego czasu.

Na koniec września 2020 r.  nakłady na prace rozwojowe segmentu produkcyjnego grupy wynosiły 494,6 mln zł. Pozycja ta zawiera głównie koszty prac nad „Cyberpunkiem”. Zdaniem analityków po uwzględnieniu nakładów na marketing, łączne koszty prac nad nową grą przekroczyły 1 mld zł.

CZYTAJ TAKŻE: „Cyberpunk” rozbił bank. Ale gorsze opinie graczy

Na portalu Metacritic gra zebrała 91 pkt na 100. Z kolei na portalu Steam wczoraj 71 proc. opinii było pozytywnych, w ciągu dnia ten odsetek rósł. Dziś rano wynosi 76 proc.

Notowania CD Projektu w piątek rano kontynuują spadki. Wczoraj akcje potaniały o 8 proc., a dziś przecena wcale nie słabnie. Po rozpoczęciu sesji akcje taniały o 3-4 proc., ale potem wyprzedaż przybrała na sile. Na koniec sesji spadki sięgnęły 11,5 proc. Przy obecnym kursie kapitalizacja CD Projektu wynosi niespełna 34 mld zł. Jest niższa niż wycena KGHM i PKO BP.

Inwestorów niepokoją liczne błędy, które się uwidoczniły oraz słabsze oceny graczy.

CD Projekt szacuje, że wartość należności licencyjnych z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry „Cyberpunk 2077” we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz kosztów jej marketingu i promocji, zarówno dotychczasowych, jak i planowanych do końca 2020 r. – podała spółka w komunikacie dziś rano.

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy liczą na żniwa. Żadnych promocji na „Cyberpunka”

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema