Games Workshop to przede wszystkim producent gier planszowych i bitewnych z uniwersum Warhammer. Założona w 1975 r. firma ma swoją siedzibę w Nottigham. Jej najbardziej znanymi markami to osadzony w inspirowany późnym średniowieczem świat “Warhammer” oraz futurystyczna wizja galaktyki będącej w stanie ciągłej wojny “Warhammer 40 000”.
CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt zarabia krocie na Wiedźminie, kurs w górę
Nie są to jednak pojedyncze tytuły, ale całe projekty multimedialne. Games Workshop sprzedaje m.in. podręczniki do gry wyobraźni czy figurki do gier bitewnych, w ramach których gracze tworzą własne armie, które potem ścierają się między sobą na specjalnie przygotowanych planszach. Wszystko odbywa się w systemie turowym, a każdy ruch jest podzielony na fazy. Nie jest to również najtańsze hobby, bo zestawy figurek to nawet wydatek rzędu kilkuset złotych. Oprócz tego spółka licencjonuje swoje marki. W efekcie na świat Warhammera składają się książki, gry komputerowe czy zabawki, tworzone przez zewnętrzne podmioty, także z Polski.
Od października 1994 r. spółka jest notowana na londyńskiej giełdzie. Od tego czasu budowała swoją pozycję. W 2019 r. przychody wyniosły 256,6 mln funtów, a zysk netto 65,8 mln funtów. Obecna kapitalizacja to niemal 2,4 mld funtów.
Dla porównania Centrica, największy dostawca gazu do klientów indywidualnych i jeden z największych dostawców prądu na Wyspach, właściciel marek British Gas i Scottish Gas, jest obecnie wyceniany na niecałe 2,3 mld funtów.