Świat filmu i muzyki coraz mocniej przeplata się z grami. O tym zjawisku zrobiło się teraz głośno nad Wisłą, gdy pojawiła się nieoficjalna informacja, jakoby jedna z największych gwiazd muzycznego show-biznesu Lady Gaga miała wystąpić w „Cyberpunku 2077”, czyli długo oczekiwanej grze CD Projektu, która ma być większą produkcją od kultowego już „Wiedźmina”.
CZYTAJ TAKŻE: Lady Gaga zagra w polskim „Cyberpunku”
W wydanych do tej pory grach autorstwa polskich studiów próżno szukać celebrytów takiej skali jak Lady Gaga, ale nie brakuje przykładów występów innych gwiazd.
Polska pod lupą
Wykorzystanie znanej postaci fikcyjnej lub rzeczywistej zdecydowanie ułatwia marketing gry i zapewnia większą rozpoznawalność tytułu już na starcie.
– Vivid Games już w 2015 r. wykorzystało w drugiej części swojej bokserskiej serii postaci z filmów o legendarnym bokserze Rockym Balboa. Dzięki umowie zawartej z MGM użytkownicy „Real Boxing” mogą wcielać się w walce w samego Rocky’ego, ale także Apollo Creed’a czy Ivana Drago – mówi Agnieszka Lorbiecka, specjalistka ds. relacji inwestorskich w Vivid Games. Dodaje, że w 2017 r. studio po raz kolejny stworzyło tytuł, w którym gracze mogli się poczuć jak na prawdziwym ringu. W kolejnej odsłonie „Real Boxing” w roli głównej osadzono mistrza świata pochodzącego z Filipin – Manny’ego Pacquiao.