Niespodziewana zapaść na rynku gier

Początek tego roku przyniósł spadek wydatków na gry wideo. Globalnie w styczniu przeznaczyliśmy na nie 8,4 mld dol., czyli o 6 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Superdata.

Publikacja: 07.03.2019 18:35

Prym w rozwoju i sprzedaży gier wiedzie Azja. Na zdjęciu parada w japońskiej Jokohamie na cześć Pika

Prym w rozwoju i sprzedaży gier wiedzie Azja. Na zdjęciu parada w japońskiej Jokohamie na cześć Pikachu, jednej z postaci z Pokemon Go.

Foto: Bloomberg

W dołku znalazły się zwłaszcza produkcje na pecety. Ich sprzedaż skurczyła się aż o 29 proc. (w przypadku konsol ten spadek wyniósł tylko 3 proc.).

Z kolei z analiz firmy Nielsen wynika, że najpopularniejszymi grami komputerowi w styczniu były: „Dungeon Fighter Online”, „League of Legends” i „Fantasy Westward Journey Online II”, zaś na konsolach – „FIFA 19” oraz „Fortnite”. Co ciekawe, ubiegłoroczny hit „Red Dead Redemption 2” uruchomił wersję online (beta), której sprzedaż w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 14 proc.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej