Chińska cenzura bije w światowy rynek gier

Wartość globalnego rynku gier, choć rekordowa, urośnie w tym roku wolniej niż pierwotnie zakładano. Winowajcą jest Państwo Środka.

Publikacja: 11.11.2018 16:15

Gra z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości, CES Asia 2018 w Szanghaju.

Gra z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości, CES Asia 2018 w Szanghaju.

Foto: Qilai Shen/Bloomberg

Konsternację może wywołać analiza najnowszych danych opublikowanych przez branżowy portal Newzoo. W ostatnich latach, przy okazji przeprowadzanych co kilka miesięcy aktualizacji, wartości przypisane poszczególnym rynkom systematycznie rosły. Teraz widzimy spadek. Najbardziej drastyczny dotyczy Chin – jeszcze kilka miesięcy temu wartość tamtejszego rynku gier komputerowych szacowano na niemal 38 mld dolarów. Teraz spadła do nieco ponad 34 mld dolarów.

O tym, jak duża jest to skala świadczy chociażby porównanie z rynkiem polskim. Według najnowszych danych zajmujemy w globalnym rankingu 25. miejsce z 541 mln dolarów. Czyli w Chinach rynek gier skurczył się o ośmiokrotność polskiego. Powodem jest szalejąca tam cenzura. Wcześniej firmy również na nią narzekały, ale teraz sytuacja jeszcze się pogorszyła. A zważywszy na fakt, że na Chiny przypada niemal jedna czwarta globalnej branży gier, nie dziwi że eksperci obniżyli szacunki dla całego rynku. Według Newzoo w tym roku będzie on warty niespełna 135 mld dolarów. To oznacza i tak imponującą niemal 11-proc. dynamikę, ale poprzednie szacunki zakładały wartość rzędu 138 mld dolarów.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką