Reklama
Rozwiń

Pomógł koronawirus. Branża gier już większa od filmowej i sportowej

Przychody producentów gier wideo wzrosły w 2020 o 20 proc., do 179,7 mld dolarów – mówią szacunki firmy IDC. Branża ta stała się więc już większa niż łącznie przemysł filmowy i sektor sportowy.

Publikacja: 23.12.2020 18:49

Pomógł koronawirus. Branża gier już większa od filmowej i sportowej

Foto: Flickr/Marc van der Chijs

Branża filmowa miała w 2019 r., według Motion Picture Assosciation, przychody sięgające 100 mld dol. W 2020 r. musiały one być mniejsze, ze względu na zamykanie kin podczas lockdownów. Tymczasem branża sportowa zarobiła w 2020 r., według PwC, ponad 75 mld dol.

CZYTAJ TAKŻE: W cieniu „Cyberpunka” rosną polskie hity. Kto błyśnie w 2021 roku?

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku