Pomógł koronawirus. Branża gier już większa od filmowej i sportowej

Przychody producentów gier wideo wzrosły w 2020 o 20 proc., do 179,7 mld dolarów – mówią szacunki firmy IDC. Branża ta stała się więc już większa niż łącznie przemysł filmowy i sektor sportowy.

Publikacja: 23.12.2020 18:49

Pomógł koronawirus. Branża gier już większa od filmowej i sportowej

Foto: Flickr/Marc van der Chijs

Branża filmowa miała w 2019 r., według Motion Picture Assosciation, przychody sięgające 100 mld dol. W 2020 r. musiały one być mniejsze, ze względu na zamykanie kin podczas lockdownów. Tymczasem branża sportowa zarobiła w 2020 r., według PwC, ponad 75 mld dol.

CZYTAJ TAKŻE: W cieniu „Cyberpunka” rosną polskie hity. Kto błyśnie w 2021 roku?

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?