Wielki popyt na gry, ale studia przekładają premiery

Pandemia koronawirusa krzyżuje plany zagranicznych gigantów. Zawodzi logistyka.

Publikacja: 06.04.2020 19:25

Wielki popyt na gry, ale studia przekładają premiery

Foto: mat. pras.

Konieczność przebywania w domu sprzyja twórcom cyfrowej rozrywki, czego przykładem jest rosnąca liczba pobrań gier i rekordowa aktywność na platformie Steam. Próbuje ona poradzić sobie z tym obciążeniem. Deklaruje, że wprawdzie nie zmieni szybkości ściągania tytułów, ale aktualizacje będą dostawać automatycznie tylko najnowsze pozycje.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt wyprzedził PKO BP. Jest już największą spółką na giełdzie

Wzrost zainteresowania grami to tylko jedna strona medalu, a wyzwań systematycznie przybywa. Pod znakiem zapytania stoją terminowe premiery konsol nowych generacji. Z zagranicy zaczynają też napływać informacje o kolejnych przełożonych premierach. Ofiarą koronawirusa padł „Wasteland 3” autorstwa Inxile Enterainment, również Sony poinformowało o opóźnieniu kilku tytułów, w tym „The Last of Us: Part II” i „Marvel’s Iron Man VR”. Eksperci podkreślają, że powodem opóźnień w przypadku tych dwóch gier nie jest potrzeba ich dopracowania, ale raczej kłopoty logistyczne z premierą w okresie pandemii (np. zapewnienie odpowiedniej liczby gier na półkach sklepowych).

Pod znakiem zapytania stoją największe europejskie targi branżowe – Gamescom. Już wiadomo, że możliwa jest wyłącznie cyfrowa wersja tej imprezy.

Najbardziej wyczekiwaną grą w tym roku jest „Cyberpunk” CD Projektu i nic dziwnego, że to właśnie na polskie studio zwrócone są oczy graczy z całego świata. Graczy i inwestorów – bo od tego, czy premiera odbędzie się w terminie, zależą tegoroczne wyniki studia.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt walczy z wirusem. Do kieszeni sięgają też potentaci IT

– Podtrzymujemy wrześniową datę „Cyberpunka 2077” i nie rozważamy innych opcji – deklaruje Karolina Gnaś, odpowiadająca za relacje inwestorskie w CD Projekcie.

W poniedziałek na giełdzie indeksy szły w górę, mocno drożały też akcje producentów gier, na czele z CD Projektem. Po południu jego kapitalizacja sięgała już prawie 30 mld zł. Tym samym studio umocniło się na pierwszej pozycji w rankingu najwyżej wycenianych krajowych spółek na GPW. Od drugiego w tym zestawieniu PKO BP twórcę „Wiedźmina” dzieli już ponad 2 mld zł.

Na razie na polskim rynku gier zbyt wielu informacji o przełożonych premierach nie ma, a te nieliczne dotyczą mniejszych tytułów. To jednak nie oznacza, że większe studia nie odczuwają negatywnego wpływu pandemii. W poniedziałek mocno spadały notowania The Farm 51, które opublikowało szereg komunikatów. Wynika z nich, że członkowie zarządu podjęli decyzję o „zabezpieczeniu środków finansowych” na działalność spółki poprzez sprzedaż części posiadanych akcji. Pieniądze będą wnoszone przez każdego z nich w postaci wystawianych weksli – w zależności od potrzeb studia. Pieniądze mają wesprzeć płynność firmy i umożliwić jej kontynuację prac nad grą „World War 3”.

Konieczność przebywania w domu sprzyja twórcom cyfrowej rozrywki, czego przykładem jest rosnąca liczba pobrań gier i rekordowa aktywność na platformie Steam. Próbuje ona poradzić sobie z tym obciążeniem. Deklaruje, że wprawdzie nie zmieni szybkości ściągania tytułów, ale aktualizacje będą dostawać automatycznie tylko najnowsze pozycje.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt wyprzedził PKO BP. Jest już największą spółką na giełdzie

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Gry & e-Sport
Rosyjska propaganda trafiła do hitowych gier wideo. Mają być „fajni i groźni"