„Frostpunk” jest największym hitem 11bit studios. Premiera w wersji na komputery PC odbyła się w kwietniu 2018 r. Od tego czasu gra sprzedała się w ponad 3 mln kopii, a skumulowane przychody ze sprzedaży gry i płatnych dodatków wydanych w ramach season pass, przekroczyły już 120 mln zł, przy kosztach produkcji i marketingu rzędu kilkunastu milionów złotych.

–  „Frostpunk 2” to pierwszy ogłoszony projekt z trzech, nad którymi pracują wewnętrzne zespoły deweloperskie spółki  – podkreśla Przemysław Marszał, prezes studia.

Zespół pracujący nad „Frostpunkiem 2” liczy już blisko 70 osób i rośnie. Sequel ma być grą o znacznie większej skali niż pierwsza część.

CZYTAJ TAKŻE: Zmiana prezesa w 11 bit studios. Będą „ambitniejsze projekty”

„W nowej odsłonie kultowego Frostpunka gracz wcieli się ponownie w przywódcę miasta, które do przetrwania i rozwoju potrzebować będzie zasobów i nowych źródeł energii. Po erze węgla nadzieją na przeżycie dla resztek ludzkości stanie się ropa naftowa. Gracz, tak jak w pierwszej odsłonie serii będzie stawiany przed bardzo trudnymi wyborami moralnymi, z których konsekwencjami będzie musiał się zmierzyć” – tak grę opisuje 11 bit studios.

W ramach kampanii promocyjno-marketingowej spółka uruchomiła m.in.  oficjalną stronę internetową gry oraz jej karty w serwisach: Steam, GOG i Epic Store, co oznacza rozpoczęcie budowy wishlisty. W internecie jest też dostępny trailer.

11 bit studios działa na rynku gier od 2010 r. Ma na koncie takie tytuły jak „Anomaly”, „This War of Mine”  i „Frostpunk”. Prowadzi też program  wydawniczy, w ramach którego w 2018 r. wydała grę „Moonlighter” , a w 2019 r. „Children of Morta”.