Na razie dynamiczny rozwój branży gier wideo, na poziomie 15,6 proc. rocznie, z którym mieliśmy do czynienia w latach 2016-2021, lekko spowolnił. Jednak mimo gorszego od prognoz 2022 r. eksperci są optymistami i wierzą, iż do 2025 r. branża ta osiągnie wartość 211 mld dol. (w ub. r. było to 193 mld dol. – podaje S&P Global Market Intelligence). Impuls do ponownych dużych wzrostów da nowa technologia. A kamieniem milowym będzie metaverse. Jak wynika z najnowszego raportu EY, do którego dotarła „Rzeczpospolita”, 97 proc. badanych twierdzi, że to gaming jest fundamentem świata metawersum.
Czas na nowy rodział w branży gier wideo
– Spodziewamy się kontynuacji dynamicznego rozwoju branży gier komputerowych, pomimo chwilowej zadyszki w 2022 r., spowodowanej z jednej strony niedoborami chipów, które będą opóźniać dostawy urządzeń do gier, a z drugiej wygaszaniem efektów pandemii i stopniowym powrotem do przedpandemicznego stylu życia - komentuje Michał Płotnicki, partner EY Polska. I wskazuje przy tym, że istotne dla rozwoju branży są korzystne zmiany w profilu demograficznym oraz wzrost liczby kobiet interesujących się taką rozrywką.
Ale kluczem są wspomniane zmiany technologiczne. – Coraz szybsze procesory, coraz lepsza grafika i nieustanna poprawa jakości doświadczeń napędzają ten rozwój - mówi Bazyli Pietraszewski, menedżer EY Polska. - Postępujące upowszechnienie internetu stymuluje rozwój gier online. Spodziewamy się dalszego rozwoju gier wieloosobowych i mobilnych, a także wzrostu populacji graczy okazjonalnych – kontynuuje.
Czytaj więcej
Studio pokazało nowy zwiastun dodatku do „Cyberpunka”. W głównego bohatera wciela się znany aktor, Idris Elba. „Widmo wolności” trafi na rynek w 2023 r. Studio wypuści też, już 14 grudnia, trzecią część „Wiedźmina" na konsole nowej generacji.
Według niego rozwój sieci 5G upowszechni granie na urządzeniach przenośnych i w chmurze. Szybki transfer danych i możliwość uruchamiania nawet najbardziej wymagających produkcji na mobilnych urządzeniach otworzy nowy rozdział w gamingu. - Umożliwi konsumentom zanurzenie się w trakcie gry w wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość na urządzeniach przenośnych – zaznacza Pietraszewski.