Fani Twitch’a porzucili telewizję. Padł rekord

Michał Duszczyk

Najpopularniejszy na świecie serwis, w którym fani gier mogą oglądać transmisje rozgrywek e-sportowych, czy zapisy gier innych internautów, pobił kolejny rekord – miesięczna liczba tzw. streamerów przekroczyła 3 mln.

Daje to ponad pół miliona fanów gier wideo odwiedzających tę platformę każdego dnia. Liczba płatnych subskrybentów, nazywanych „Partners and Affiliates” wzrosła rok do roku o 86 proc. To oznacza, że względem 2017 r. przybyło ich w sumie ponad 255 tys. Takie dane podał właśnie portal branżowy VG247.com.

Według statystyk oglądający transmisje na Twitch’u w sumie w br. zobaczyli aż ponad 434 mld minut materiałów wideo. Najbardziej popularnymi grami w tym kontekście okazały się „Call of Duty: Black Ops 4”, a także „Monster Hunter World”, „Sea of Thieves” oraz „FIFA 19”. Cieszący się największym uznaniem streamerzy są w stanie zgromadzić przed ekranem ponad 660 tys. fanów.

Analizy wskazują, że spośród transmitowanych wydarzeń branżowych najchętniej oglądano relację z E3, największych targów gier, odbywających się w Los Angeles. Impreza ta przed monitorami zgromadziła prawie 3 mln widzów.

Ciekawych danych dostarcza również badanie Nielsena. Wynika z niego, że ponad 60 proc. internautów korzystających z Twitch’a ogląda streaking każdego dnia, a 70 proc. bardziej angażuje się już w dopingowanie ulubionych drużyn e-sportowych, niż w oglądanie „tradycyjnych” gier wideo. Traci na tym tradycyjna telewizja. W rozmowie z portalem AdExchanger, wiceprezes Nielsena ds. e-sportu Nicole Pike, powiedział, że wśród osób, które śledzą rozgrywki na Twitch’u każdego dnia, aż 60 proc. nie włącza w tygodniu telewizora. – To nawet bardziej szokujące dane niż się spodziewaliśmy – wyjaśniał Pike.

Rynek gier rośnie jak na drożdżach. Według Newzoo jego wartość w 2018 r. wzrośnie o 11 proc. i osiągnie historyczny poziom niemal 135 mld dol. Co ciekawe, głównym napędem branży jest segment mobilny. Cyfrowa rozrywka na smartfonach i tabletach stanowi blisko połowę rynku, a wycenia się ją na 63,2 mld dol. Udziały konsol to 28 proc., a segment PC – już tylko 25 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Technologiczne spółki przyciąga parkiet

Większość spółek, które zadebiutowały na giełdzie w ostatnich kilkunastu miesiącach, to reprezentanci branży nowych ...

Właściciele iPhonów i iPadów obejrzą filmy Netfliksa bez łączności z internetem

Filmowy serwis wprowadził nową funkcję Smart Downloads do systemu iOS. Dzięki temu użytkownicy iPhone’ów ...

Technospecjały

Co dzień kolejne elektroniczne gadżety – od pięknych i użytecznych po dziwaczne i mało ...

Czy rząd zakaże gry „FIFA” za hazard?

Kancelaria prawna Transtica z Krakowa złożyła pierwsze w Polsce doniesienie ws. łamania ustawy hazardowej ...

Filmy zadebiutują na warszawskim parkiecie

Od 8 maja na NewConnect notowane będą akcje CDA – znanego portalu z filmami. ...

Facebook usuwa izraelskie konta wpływające na wyniki wyborów

Najpopularniejszy serwis społecznościowy poinformował, że usunął profile związane z Grupą Archimedesa (Archimedes Group). To ...