Fani Twitch’a porzucili telewizję. Padł rekord

Michał Duszczyk

Najpopularniejszy na świecie serwis, w którym fani gier mogą oglądać transmisje rozgrywek e-sportowych, czy zapisy gier innych internautów, pobił kolejny rekord – miesięczna liczba tzw. streamerów przekroczyła 3 mln.

Daje to ponad pół miliona fanów gier wideo odwiedzających tę platformę każdego dnia. Liczba płatnych subskrybentów, nazywanych „Partners and Affiliates” wzrosła rok do roku o 86 proc. To oznacza, że względem 2017 r. przybyło ich w sumie ponad 255 tys. Takie dane podał właśnie portal branżowy VG247.com.

Według statystyk oglądający transmisje na Twitch’u w sumie w br. zobaczyli aż ponad 434 mld minut materiałów wideo. Najbardziej popularnymi grami w tym kontekście okazały się „Call of Duty: Black Ops 4”, a także „Monster Hunter World”, „Sea of Thieves” oraz „FIFA 19”. Cieszący się największym uznaniem streamerzy są w stanie zgromadzić przed ekranem ponad 660 tys. fanów.

Analizy wskazują, że spośród transmitowanych wydarzeń branżowych najchętniej oglądano relację z E3, największych targów gier, odbywających się w Los Angeles. Impreza ta przed monitorami zgromadziła prawie 3 mln widzów.

Ciekawych danych dostarcza również badanie Nielsena. Wynika z niego, że ponad 60 proc. internautów korzystających z Twitch’a ogląda streaking każdego dnia, a 70 proc. bardziej angażuje się już w dopingowanie ulubionych drużyn e-sportowych, niż w oglądanie „tradycyjnych” gier wideo. Traci na tym tradycyjna telewizja. W rozmowie z portalem AdExchanger, wiceprezes Nielsena ds. e-sportu Nicole Pike, powiedział, że wśród osób, które śledzą rozgrywki na Twitch’u każdego dnia, aż 60 proc. nie włącza w tygodniu telewizora. – To nawet bardziej szokujące dane niż się spodziewaliśmy – wyjaśniał Pike.

Rynek gier rośnie jak na drożdżach. Według Newzoo jego wartość w 2018 r. wzrośnie o 11 proc. i osiągnie historyczny poziom niemal 135 mld dol. Co ciekawe, głównym napędem branży jest segment mobilny. Cyfrowa rozrywka na smartfonach i tabletach stanowi blisko połowę rynku, a wycenia się ją na 63,2 mld dol. Udziały konsol to 28 proc., a segment PC – już tylko 25 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rewolucja w świecie gier: „Apex Legends” bije „Fortnite’a”

Nie „Player Unknown Battlegrounds” koreańskiego studia Bluehole, czy „Fortnite” od Epic Games, ale „Apex ...

Internet gnębi centra handlowe

Liczba wizyt w sklepach i ich obroty spadają nie tylko przez niedzielny zakaz. Miliony ...

IFA 2019: Targowisko elektronicznej próżności

Rozwiązania smart home, smartfony, z tymi w technologii 5G, elektryczne jeździki i masa gadżetów ...

Komisja Europejska boi się monopolu kryptowaluty Facebooka

Głośno zapowiadana Libra jest obecnie pod lupą Komisji Europejskiej, która bada czy kryptowaluta nie ...

Bloomberg

Snapchat pod lupą Departamentu Sprawiedliwości

Firma Snapchat poinformowała, że Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych wraz z SEC (Komisją Papierów Wartościowych ...

Nowy smartfon od Google`a. Pokazali, bo wyciekł

Google pokazało projekt swojego najnowszego smartfona. Urządzenie zostało pokazane przez koncern po tym, jak ...