„Fortnite” maszynką do zarabiania pieniędzy

Fortnite na już 200 mln zarejestrowanych użytkowników. Na zdjęciu: biorący udział w zawodach aktor Joel McHale
Patrick T. Fallon/Bloomberg

Gry stworzona przez Epic Games nie przestaje zadziwiać. Przyciągnęła już ponad 200 mln zarejestrowanych użytkowników i każdego dnia generuje 2,5 mln dol. przychodów. Dzięki tak sprawnej machinie studio Epic Games w 2018 r. mogło pochwalić się aż 3 mld dol. zysku.

Opublikowane właśnie wyniki amerykańskiego game developera pokazują, że „Fortnite” to prawdziwa maszynka do zarabiania pieniędzy. Nie musi ona jednak wcale w 2019 r. działać tak sprawnie. A wszystko za sprawą chińskich władz, które zamierzają zakazać dystrybucji tej gry. Podobny los ma spotkać w Chinach konkurencyjną strzelarkę – „PUBG”. Tamtejszy Komitet ds. Oceny Etyki w Grach Online uważa bowiem, że te tytuły z gatunku battle royal są zbyt brutalne.

CZYTAJ TAKŻE: Özil, Dembele i inne gwiazdy mają poważny problem. Uzależnienie od „Fortnite’a”

Niezależnie od tego stojący na czele Epic Games Tim Sweeney nie ma powodu do narzekań. Z Indeksu Miliarderów Bloomberga wynika, że w 2018 r. zgromadził on aż 7,2 mld dol. majątku. Nie ulega wątpliwości, że to gigantyczna zasługa „Fortnite’a”. Choć z pewnością spory wkład miała również popularność stworzonego przez jego firmę silnika do gier Unreal Engine, który wykorzystano np. do produkcji takich tytułów, jak „Gears of War”, czy „Bioshock”. Taki majątek (liczony po wartości akcji studia) dał Sweeney’owi 194. miejsce w rankingu. Zapewne w 1991 r., gdy zakładał firmę w piwnicy rodziców, nie marzył nawet aż o takim sukcesie. Dziś jego nazwisko pojawia się obok takich multimiliarderów jak Jeff Bezos (założyciel Amazona w ub. r. miał majątek wart 123 mld dol.), czy Mark Zuckerberg.

Prognozuje się, że rynek gier typu battle royal (internauci rywalizują ze sobą do momentu aż na placu boju pozostanie najlepszy z nich) w 2019 roku wart będzie ponad 20 mld dol. To grubo ponad dziesięć razy więcej niż jeszcze w 2017 r.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polak tworzy europejską alternatywę dla Google’a, Amazona i Alibaby

Chce oferować chmurę transparentną, przewidywalną, otwartą, która stoi w opozycji do zamkniętych, ograniczonych ekosystemów ...

Polacy nieufni wobec sztucznej inteligencji

Choć obecnie w Polsce bezpośrednie doświadczenia ze sztuczną inteligencją ma zaledwie 23 proc. osób, ...

Polska z największym turniejem w historii

Podczas IEM po raz pierwszy odbędą się towarzyszące imprezie zawody w „Fortnite’a”. Gigantyczna strefa ...

John Reiners, Oxford Economics: Błędem jest myślenie wyłącznie o technologii

Ważne są zmiany w organizacji firmy, reforma tego, co nazywamy kulturą pracy. W świecie ...

Kaspersky Lab rugowane z USA

Rosyjski dostawca oprogramowania antywirusowego nie ma już wstępu do amerykańskich instytucji i firm państwowych. ...

E-sklepy zmieniają szyldy. Konkurencja ciśnie

Jeden z liderów e-sprzedaży kosmetyków zmienia szyld z iPerfumy na Notino. Do gruntownego odświeżenia ...