Gry, które w ubiegłym roku rozbiły bank

„PlayerUnknown's Battlegrounds” („PUBG”) to najbardziej kasowa gra ubiegłego roku. Wpływy ze sprzedaży tej gry w 2018 r. sięgnęły aż 1,03 mld dol.
youtube

Tylko dziesięć najpopularniejszych tytułów wygenerowało w ub. r. niemal 6 mld dol. przychodów. To blisko 5 proc. globalnego rynku gier – zarówno pecetowych i konsolowych, jak też mobilnych.

Firma analityczna SuperData opublikowała ranking najlepiej sprzedających się gier wideo premium (nie uwzględniających tych bezpłatnych, tzw. free-to-play). Niekwestionowanym liderem pod względem wygenerowanych przychodów w minionym roku okazał się rywal darmowego „Fortnite’a”, czyli dzieło koreańskiego studia Bluehole. Chodzi oczywiście o tytuł „PlayerUnknown’s Battlegrounds” („PUBG”). Wpływy ze sprzedaży tej gry w 2018 r. sięgnęły aż 1,03 mld dol.

Nie ma wątpliwości, że „PUBG” był królem branży. Druga pod względem przychodów gra zebrała w minionym roku 790 mln dol. To „FIFA” od Electronic Arts. Ostatnie miejsce na podium przypadło długoletniemu liderowi – produkcji Take-Two Interactive. Ich „Grand Theft Auto V” przyniosło 628 mln przychodów. Studio jednak nie może narzekać na wyniki sprzedaży – ich drugi hit, „Red Dead Redemption 2”, sprzedał się w 2018 r. za 516 mln dol, co dało mu 5. miejsce w rankingu. Na 4. pozycji znalazła się gra „Call of Duty: Black Ops”, która firmie Activision Blizzard przyniosła 612 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Najwyżej oceniane gry 2018 roku w serwisie Metacritic. Faworyt był jeden

Wśród Top10 gier 2018 r. znalazły się także takie tytuły, jak „Call of Duty: WWII” (również od Activision Blizzard), który wygenerował 506 mln dol. przychodu, czy „Tom Clancy’s Rainbow Six Siege” od Ubisoftu (440 mln dol.) i Overwatch od Activision Blizzard (429 mln dol.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chłopak z Tarchomina zbudował globalną potęgę Wish

Peter Szulczewski, a właściwie Piotr, to najmłodszy kanadyjski miliarder. Majątek tego urodzonego w Warszawie ...

Polski e-commerce bije rekordy. Nakręca rynek paczek

Firmy kurierskie zacierają ręce. Boom na e-zakupy sprawia, że popyt na ich usługi rośnie ...

Alibaba, eBay czy Amazon? Nowe okno na świat polskich firm

Firmy, wykorzystując globalne platformy internetowe mogą docierać do klientów na całym świecie bez konieczności ...

Amerykański startup postawił na Polskę. To był strzał w dziesiątkę

Tyson Quick wybrał Białystok i Warszawę. Jego firma Instapage w ubiegłym roku pozyskała 15 ...

Nowa bohaterka sieci. Po szlabanie na telefon tweetuje przez lodówkę

Wpisy nastolatki znanej na Twitterze jako Dorothy stały się viralowym hitem. Po tym jak ...