Aktualizacja: 30.11.2024 11:45 Publikacja: 17.01.2019 17:49
„PlayerUnknown’s Battlegrounds” („PUBG”) to najbardziej kasowa gra ubiegłego roku. Wpływy ze sprzedaży tej gry w 2018 r. sięgnęły aż 1,03 mld dol.
Foto: youtube
Firma analityczna SuperData opublikowała ranking najlepiej sprzedających się gier wideo premium (nie uwzględniających tych bezpłatnych, tzw. free-to-play). Niekwestionowanym liderem pod względem wygenerowanych przychodów w minionym roku okazał się rywal darmowego „Fortnite’a”, czyli dzieło koreańskiego studia Bluehole. Chodzi oczywiście o tytuł „PlayerUnknown’s Battlegrounds” („PUBG”). Wpływy ze sprzedaży tej gry w 2018 r. sięgnęły aż 1,03 mld dol.
Nie ma wątpliwości, że „PUBG” był królem branży. Druga pod względem przychodów gra zebrała w minionym roku 790 mln dol. To „FIFA” od Electronic Arts. Ostatnie miejsce na podium przypadło długoletniemu liderowi – produkcji Take-Two Interactive. Ich „Grand Theft Auto V” przyniosło 628 mln przychodów. Studio jednak nie może narzekać na wyniki sprzedaży – ich drugi hit, „Red Dead Redemption 2”, sprzedał się w 2018 r. za 516 mln dol, co dało mu 5. miejsce w rankingu. Na 4. pozycji znalazła się gra „Call of Duty: Black Ops”, która firmie Activision Blizzard przyniosła 612 mln dol.
Przychody ze sprzedaży "Frostpunka 2" od 11 bit studios przekroczyły już nakłady poniesione na produkcję i marketing, ale premiera i tak jest rozczarowaniem - uważają analitycy. Wycena akcji spółki stopniała w poniedziałek o ponad jedną trzecią.
Hit od Amazona to zjawisko – powstał na kanwie gry, a ta dzięki popularności serialu wróciła do łask. Eksperci sądzą, iż ten miks kultury gamingu i ekranu to patent na sukces, po który producenci sięgać będą teraz coraz częściej.
Wojna w Ukrainie, palestyńsko-izraelski konflikt, pandemia covid czy tragedia batyskafu Titan – bieżące wydarzenia stają się pożywką dla producentów gier.
Gra oparta na powieści Stanisława Lema zebrała na Steamie aż 93 proc. pozytywnych recenzji. Analitycy zwracają jednak uwagę na znacznie niższe od oczekiwań zainteresowanie grą. Kurs akcji producenta runął.
Recenzenci chwalą stylistykę retro sci-fi, bardzo dobrą grę aktorską, interesującą narrację czy ciekawe efekty wizualne. Minusami mają być sporadyczne problemy z animacją i dźwiękiem, słabnąca fabuła oraz krótki czas gry. Czy odniesie sukces?
Transport intermodalny wspiera zrównoważony rozwój kraju. Łączy w sobie zalety różnych środków transportu, które przynoszą znaczące korzyści zarówno dla gospodarki, jak i środowiska naturalnego. Jak Fundusze Europejskie pomagają nam w niego inwestować?
AI wdziera się do studiów gamingowych. Producenci jednak uspokajają: tworzenie cyfrowej rozrywki opiera się na kreatywności, której boty jeszcze długo nie będą w stanie osiągnąć.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) do gier video pozwoli na rozwój rynku gamingowego, ale niesie też za sobą ryzyka prawne.
Saudyjczycy powiedzieli sobie wprost, że tylko z gamingu i e-sportu chcą wygenerować do 2030 roku co najmniej 1 proc. PKB i 39 tys. miejsc pracy – mówi Mieszko Rajkiewicz, doktorant na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.
Robert Lewandowski pomaga nam w budowaniu relacji z chińskimi partnerami – mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.
W końcu sierpnia została zamknięta transakcja nabycia większościowych udziałów w Techlandzie przez chiński Tencent, giganta branży gamingowej.
18-latek zainwestował całą wypłatę w skrzynki z losowymi przedmiotami w grze Counter-Strike: Global Offensive i zdobył jeden z najcenniejszych akcesoriów.
Notowania CD Projektu spadły najniżej od pół roku. Zdaniem Piotra Bogusza z biura Erste Securities Polska problemy z grą Project Sirius jeszcze będą ciążyć spółce.
Profesjonalne zawody na całym świecie w tym roku ma oglądać ponad 0,5 mld osób. Nad Wisłą kolejne firmy inwestują w tę branżę, a bukmacherzy notują w tym segmencie trzycyfrowe wzrosty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas