Niespodziewana zapaść na rynku gier

Prym w rozwoju i sprzedaży gier wiedzie Azja. Na zdjęciu parada w japońskiej Jokohamie na cześć Pikachu, jednej z postaci z Pokemon Go.
Bloomberg

Początek tego roku przyniósł spadek wydatków na gry wideo. Globalnie w styczniu przeznaczyliśmy na nie 8,4 mld dol., czyli o 6 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Superdata.

W dołku znalazły się zwłaszcza produkcje na pecety. Ich sprzedaż skurczyła się aż o 29 proc. (w przypadku konsol ten spadek wyniósł tylko 3 proc.).

Z kolei z analiz firmy Nielsen wynika, że najpopularniejszymi grami komputerowi w styczniu były: „Dungeon Fighter Online”, „League of Legends” i „Fantasy Westward Journey Online II”, zaś na konsolach – „FIFA 19” oraz „Fortnite”. Co ciekawe, ubiegłoroczny hit „Red Dead Redemption 2” uruchomił wersję online (beta), której sprzedaż w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 14 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo ogłupiają? Polscy naukowcy: Wręcz przeciwnie

Eksperci twierdzą, że spadki mają związek z ograniczeniem przez graczy wydatków wewnątrz gier.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Żyła złota czy bańka spekulacyjna? Młode firmy chcą być jak CD Projekt

W Polsce działa ponad 300 studiów deweloperskich. Mają ambitne plany, ale nie wszystkie odniosą ...

Polska firma zwalcza najgroźniejszy gang świata MS-13

Wrocławska spółka DataWalk ma klientów wśród amerykańskich stróżów prawa. Niemal każdy, kto się interesuje ...

Wiemy, kiedy wystrzeli „Sniper”

CI Games ujawniło dziś datę premiery swojej najnowszej gry. Czy stanie się ona globalnym ...

Amerykanie wprowadzają zabójcę dronów. Zniszczy całe roje

Bezzałogowce stały się dużym zagrożeniem. Mogą łatwo szpiegować, zrzucać bomby czy prowadzić ostrzał z ...

Amazon pójdzie w streaming gier

Amerykański gigant, działający w branży e-commerce, chce wejść w nowy, lukratywny segment: gaming. Według ...

Miliony na polski lek dla koni

Wrocławska firma biotechnologiczna, która pracuje nad przełomowymi lekami biologicznymi dla zwierząt, dostała 5,1 mln ...