Niespodziewana zapaść na rynku gier

Prym w rozwoju i sprzedaży gier wiedzie Azja. Na zdjęciu parada w japońskiej Jokohamie na cześć Pikachu, jednej z postaci z Pokemon Go.
Bloomberg

Początek tego roku przyniósł spadek wydatków na gry wideo. Globalnie w styczniu przeznaczyliśmy na nie 8,4 mld dol., czyli o 6 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Superdata.

W dołku znalazły się zwłaszcza produkcje na pecety. Ich sprzedaż skurczyła się aż o 29 proc. (w przypadku konsol ten spadek wyniósł tylko 3 proc.).

Z kolei z analiz firmy Nielsen wynika, że najpopularniejszymi grami komputerowi w styczniu były: „Dungeon Fighter Online”, „League of Legends” i „Fantasy Westward Journey Online II”, zaś na konsolach – „FIFA 19” oraz „Fortnite”. Co ciekawe, ubiegłoroczny hit „Red Dead Redemption 2” uruchomił wersję online (beta), której sprzedaż w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 14 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo ogłupiają? Polscy naukowcy: Wręcz przeciwnie

Eksperci twierdzą, że spadki mają związek z ograniczeniem przez graczy wydatków wewnątrz gier.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Obcy atakują Polskę – tak widzą to Czesi

Gdzieś na poligonie wojskowym ląduje statek z kosmitami. Potencjalnie cenna pozaziemska technologia przyciąga Rosjan, ...

Biznes i nauka nie miały jednego punktu kontaktowego

Odchodzimy już od modelu, w którym czekamy na przedsiębiorcę; my do biznesu wychodzimy z ...

Roboty pomogą farmerom przy uprawie pomidorów

Nowatorski robot ma ułatwić życie holenderskim hodowcom pomidorów. Urządzenie o nazwie Plantalyzer pozwoli przewidywać ...

W tym roku sprzeda się znacznie mniej smartfonów

Mimo licznych premier i ciekawych rozwiązań jak smartfony ze składanymi ekranami rynek tych urządzeń ...

Laser sprawdzi na światłach, czy piłeś

Inteligentny monitoring miejski sam przeanalizuje obraz i powiadomi służby. Podczas postoju na światłach laser ...

Polski startup zlikwiduje kolejki w sklepach

Spółka ITMAGINATION opracowała z wykorzystaniem sztucznej inteligencji system, który pozwala znacząco obniżyć czas spędzany ...