Niespodziewana zapaść na rynku gier

Prym w rozwoju i sprzedaży gier wiedzie Azja. Na zdjęciu parada w japońskiej Jokohamie na cześć Pikachu, jednej z postaci z Pokemon Go.
Bloomberg

Początek tego roku przyniósł spadek wydatków na gry wideo. Globalnie w styczniu przeznaczyliśmy na nie 8,4 mld dol., czyli o 6 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Superdata.

W dołku znalazły się zwłaszcza produkcje na pecety. Ich sprzedaż skurczyła się aż o 29 proc. (w przypadku konsol ten spadek wyniósł tylko 3 proc.).

Z kolei z analiz firmy Nielsen wynika, że najpopularniejszymi grami komputerowi w styczniu były: „Dungeon Fighter Online”, „League of Legends” i „Fantasy Westward Journey Online II”, zaś na konsolach – „FIFA 19” oraz „Fortnite”. Co ciekawe, ubiegłoroczny hit „Red Dead Redemption 2” uruchomił wersję online (beta), której sprzedaż w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 14 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo ogłupiają? Polscy naukowcy: Wręcz przeciwnie

Eksperci twierdzą, że spadki mają związek z ograniczeniem przez graczy wydatków wewnątrz gier.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Branża IT nabiera dynamiki

Cyfrowa transformacja, rosnące znaczenie rozwiązań mobilnych i coraz powszechniejsza chmura to woda na młyn ...

Czy internet się rozpadnie? Przerażające prognozy dla cyfrowego świata

Internet wchodzący w interakcje z naszymi zmysłami, cyfrowy renesans, czy koniec technologicznych gigantów i ...

Huawei handlował z Iranem i Syrią? Znaleźli dowody

Mamy dokumenty potwierdzające iż zatrzymana w Kanadzie dyrektor Meng Wanzhou stoi za naruszaniem przez ...

Cyfryzacja szansą na cywilizacyjny skok

Dzięki cyfryzacji PKB Polski może wzrosnąć do 2025 roku o 275 mld zł – ...

Rewolucyjny rok na rynku gier

Steamowi rośnie konkurent, Chiny otwierają swój rynek, a świat czeka na wieści w sprawie ...

Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RP: Pod choinkę 5G!

We wtorek Wigilia. A skoro tak, to prezenty. Wiemy, czego oczekują nasi najbliżsi, co ...