Niespodziewana zapaść na rynku gier

Prym w rozwoju i sprzedaży gier wiedzie Azja. Na zdjęciu parada w japońskiej Jokohamie na cześć Pikachu, jednej z postaci z Pokemon Go.
Bloomberg

Początek tego roku przyniósł spadek wydatków na gry wideo. Globalnie w styczniu przeznaczyliśmy na nie 8,4 mld dol., czyli o 6 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Superdata.

W dołku znalazły się zwłaszcza produkcje na pecety. Ich sprzedaż skurczyła się aż o 29 proc. (w przypadku konsol ten spadek wyniósł tylko 3 proc.).

Z kolei z analiz firmy Nielsen wynika, że najpopularniejszymi grami komputerowi w styczniu były: „Dungeon Fighter Online”, „League of Legends” i „Fantasy Westward Journey Online II”, zaś na konsolach – „FIFA 19” oraz „Fortnite”. Co ciekawe, ubiegłoroczny hit „Red Dead Redemption 2” uruchomił wersję online (beta), której sprzedaż w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 14 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo ogłupiają? Polscy naukowcy: Wręcz przeciwnie

Eksperci twierdzą, że spadki mają związek z ograniczeniem przez graczy wydatków wewnątrz gier.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska firma wprowadzi na rynek Świętego Graala elektroniki

Do końca roku wrocławska spółka QNA wejdzie na rynek z przełomową technologią tzw. niebieskiej ...

AI wykryje, gdzie uderzy piorun

Dzięki standardowym danym ze stacji meteorologicznych algorytm sztucznej inteligencji potrafi przewidzieć, gdzie i z ...

Domy zachowują się jak ludzie

Włączają i wyłączają światło, sterują roletami, regulują temperaturę, alarmują o włamaniu, produkują energię, a ...

Szef Ubera w regionie: Polska jest dla nas rentowna

Polska to jeden z naszych strategicznych rynków – mówi Ash Kebriti, general manager Ubera ...

Twórca Ubera wyprzedaje akcje. Nie wierzy w firmę?

Travis Kalanick, założyciel startupu łączącego pasażerów z kierowcami, który rozrósł się w globalną platformę ...